آفتاب

ابراز امیدواری ظریف نسبت به تثبیت شرایط سیاسی در تونس

ابراز امیدواری ظریف نسبت به تثبیت شرایط سیاسی در تونس

قاضی بن صالح، سفیر جدید تونس در جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ظریف در این دیدار خطاب به سفیر جدید تونس تاکید کرد:‌ تونس برای دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسلمان و دوست و طلایه‌دار حرکت مردمی در جهان اسلام در خلال سال‌های گذشته جایگاه بسیار عزیز و حائز اهمیت دارد.

وی با ابراز خرسندی از روند خوب تحولات سیاسی در تونس و تصویب قانون اساسی و شکل‌گیری دولت جدید در این کشور ابراز امیدواری کرد با تثبیت شرایط سیاسی شاهد تحرک و موفقیت دولت جدید تونس در همه عرصه‌های داخلی و خارجی باشیم.

ظریف ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید تونس، بر زمینه‌های متنوع و متعدد همکاری بین دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز همانند دوستان تونسی آماده همکاری و گسترش روابط هستند.

وی همچنین توافق بین ایران و گروه 1+5 را به نفع کل منطقه دانست و با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن آن افزود: حصول این توافق بهانه را از دست بدخواهان این منطقه برای ایجاد آشوب و بحران در منطقه خارج خواهد کرد.

ظریف همچنین با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی در خصوص بحران سوریه و ضرورت خاتمه یافتن آتش جنگ در این کشور خاطرنشان کرد: مردم سوریه خود باید بدون مداخله خارجی در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.

قاضی بن صالح سفیر جدید تونس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از این ملاقات، ایران را یکی از مهمترین کشورهای مقتدر جهان اسلام توصیف کرد که دیپلماسی موفقی را در عرصه جهانی دنبال می‌کند.

وی با ارائه گزارشی از روند تحولات سیاسی کشورش و روند تصویب قانون اساسی و شکل‌گیری دولت جدید، ابراز امیدواری کرد شاهد تحرک جدی در روابط با کشورهای دوست و برادر ازجمله جمهوری اسلامی ایران و حمایت ایران از دولت تونس در مرحله انتقالی باشیم.

وی با توجه به اهتمام خاص مردم و دولتمردان تونسی به روند تحولات داخلی و خارجی ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار، از دستاورد ارزشمند توافق بین ایران و گروه 1+5 ابراز خرسندی کرد و بر حمایت دولت و مردم تونس از رویکرد ایران در این راستا تاکید نمود.

انتهای پیام

کد N88505

وبگردی