آفتاب
در تل آویو انجام شد/

محکومیت یک فعال یهود ضد صهیونیست به اتهام ارتباط با دشمنان رژیم اسرائیل

محکومیت یک فعال یهود ضد صهیونیست به اتهام ارتباط با دشمنان رژیم اسرائیل

رژیم صهیونیستی یکی از اعضای یک گروه ضد صهیونیست را که به شدت با تشکیل کشور اسرائیل مخالف هستند، به اتهام ارتباط با دشمنان رژیم اشغالگر قدس به 54 ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "ایتزاگ برگل" 46 ساله به اتهام ارتباط با یک مامور خارجی و کمک به دشمنان اسرائیل به چهار سال و نیم زندان محکوم شد.

برگل عضو فرقه ای ضد صهیونیستی به نام "نتوری کاراتا" است.  این فرقه یک گروه ارتدوکس یهودی است که اعتقادی به تشکیل کشور مستقل اسرائیل نداشته و معتقدند که کشور اسرائیل فقط توسط حضرت مسیح (ع) می تواند ایجاد شود.

به ادعای بی بی سی، برخی از اعضای این گروه در سال 2006 به تهران سفر کرده و با "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور وقت ایران، نیز دیدار داشتند.

دادگاهی که برگل در آن محاکمه شده اعلام کرده اقدامات وی آسیبی به رژیم صهیونیستی نرسانده است. وی متهم است که در سال 2011 میلادی به برلین سفر کرده و در این شهر با سفارت ایران تماس گرفته و مامور جمع آوری اطلاعات درباره اسرائیل شده است.

بر اساس اتهام مطرح شده علیه برگل، وی پس از بازگشت به سرزمین های اشغالی به ارتباط خود با دیپلمات های ایرانی ادامه داده است.

شین بت (سرویس امنیت داخلی اسرائیل) اعلام کرده که برگل در بازجویی ها جاسوسی علیه اسرائیل را رد و اعلام کرده که ارتباطات او برای مسائل مالی بوده است.

 

کد N88432

وبگردی