آفتاب
اختصاصی/

امیرعبداللهیان:با حمایت از تروریست ها نمی توان به رنج مردم سوریه پایان داد

امیرعبداللهیان:با حمایت از تروریست ها نمی توان به رنج مردم سوریه پایان داد

تهران- ایرنا-معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت:با حمایت از تروریست ها و گروه های مسلح نمی توان به رنج مردم سوریه پایان داد.

حسین امبرعبداللهیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، ارسال مجدد سلاح و تجهیزات آمریکایی به تروریست ها در سوریه را خطای بزرگ دانست و اظهارداشت: اگر سوریه راه کار نظامی داشت، باید در سه سال گذشته جنگ داخلی این کشور حل و فصل می شد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار متعارض آمریکا در حمایت از تروریست ها هم زمان با گفت و گوها برای حل بحران سوریه موسوم به ژنو2 ، نشان دهنده بی برنامگی کاخ سفید در حل این بحران است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه، این اجلاس را به نمایش سیاسی تشبیه کرد و گفت: شرکت در نشست ژنو2 و حمایت هم زمان از تروریست ها نمی تواند نقطه پایانی بر این بحران انسانی منطقه ای باشد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد که حل بحران سوریه تنها با راه حل سیاسی، مبتنی بر روش دموکراتیک، برگزاری انتخابات و بر مبنای رای و نظر مردم امکان پذیر است.

معاون وزیر امور خارجه، پیش از این نیز تاکید کرده بود که ایران براین باور است مردم سوریه باید برای آینده خودشان تصمیم بگیرند و طرف های خارجی نمی توانند از بیرون برای آینده سوریه تصمیم بگیرند.

سیام**9173**1336
کد N88349

وبگردی