آفتاب

واکنش رئیس کمیسیون تلفیق به اعتراض نمایندگان برای نحوه بررسی بودجه

واکنش رئیس کمیسیون تلفیق به اعتراض نمایندگان برای نحوه بررسی بودجه

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون تخلفی در تهیه گزارش بودجه 93 نداشته است، گفت: امسال برای اولین بار طی سال های اخیر صفحه اول لایحه بودجه با عدد و رقم خدمت نمایندگان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز چهار شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 93 حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در تذکر آئین نامه ای گفت : تذکر من بر اساس ماده 79 آئین نامه داخلی است، آقای رئیس و اعضای هیأت رئیسه بعضی دوستان عضو تلفیق تذکراتی را ارائه دادند که تعریض به بنده بود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق را به گونه ای اداره می کردیم که حداقل فشار روی اعضا باشد و حداکثر بازدهی را ایجاد کند.

نمانده مردم تهران ادامه داد: دولت به موقع لایحه را ارائه داد و ما هم به موقع مصوبه کمیسیون تلفیق را تقدیم مجلس کردیم، فرصتی که هیأت رئیسه به کمیسیون تلفیق داده، دو هفته بود و پس از آن یک هفته دیگر هم تمدید کرد و من از آقای ابوترابی فرد خواستم تا این فرصت را تا روز دو شنبه تمدید کند تا بتوانیم موضوع را جمع کنیم، خدا را شکر که اعضای کمیسیون تلفیق همکاری کردند و توانستیم کار را جلو ببریم.

وی گفت: آنچه مطرح شد که رأی گیری در کمیسیون نسبت به درآمدها و هزینه ها صورت نگرفته است باید بگویم این اتفاق دوشنبه عصر رخ داد .

مصباحی مقدم افزود: هر سال وقتی لایحه بودجه به صحن می آمد و آقای عبداللهی کمیسیون تلفیق را اداره می کردند همواره آن چه به مجلس ارائه می شد فاقد اعداد و ارقام صفحه اول بود، بعد متوجه شدیم که این به یک کار فنی نیاز دارد و توسط آقای کردبچه انجام می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق ادامه داد: امسال برای اولین بار طی سال های اخیر صفحه اول با عدد و رقم خدمت نمایندگان ارائه می شود.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه کار کمیسیون تمام نشده است و تا زمانی که رسیدگی به بودجه پایان یافته و از شورای نگهبان برگردد و شورا آن را تأیید کند کار کمیسیون ادامه دارد که در این فرصت ارجاعی از صحن به تلفیق خواهیم داشت از این رو ما مطابق آئین نامه عمل کردیم و تخلف نشده است.

 

 

 

کد N88207

وبگردی