آفتاب
/خبر به روزرسانی شده است/

رئیس‌جمهوری اوکراین با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد

رئیس‌جمهوری اوکراین با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد

رئیس جمهوری اوکراین با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد؛ اقدامی که راه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام هموار می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از چندین روز اعتراض مخالفان اوکراینی، ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری این کشور با استعفای میکولا آزارف،‌ نخست‌وزیر این کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرد، دولت فعلی در عین حال تا زمان تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه خواهد داد.

گفته می‌شود، احتمال دارد بدین ترتیب انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با توجه به این شرایط به صورت زودهنگام و پس از انتخابات پارلمانی برگزار شود.

با ادامه تظاهرات اعتراضی در اوکراین، نخست وزیر این کشور امروز استعفای خود را تسلیم رئیس جمهوری کرد و این استعفا پذیرفته شد.

با پذیرش استعفای نخست وزیر، تمامی اعضای کابینه مستعفی محسوب شده و دولت منحل می‌شود هر چند براساس قوانین اوکراین، دولت کنونی می‌تواند حداکثر به مدت شصت روز و تا تشکیل دولت جدید اداره امور را در دست داشته باشد.

نظام سیاسی اوکراین، جمهوری ترکیبی از نوع پارلمانی و ریاست جمهوری است که در آن هریک از دو نهاد مذکور از طریق انتخابات تعیین می‌شوند و هر دو قدرت اجرایی دارند. رئیس جمهوری اوکراین در یک انتخابات عمومی برای ۵ سال به عنوان رئیس دولت انتخاب می‌شود.

انتهای پیام

کد N88065

وبگردی