آفتاب

دمشق: تصمیم مسلح کردن شورشیان، به معنی عقب‌نشینی واشنگتن از راهکار سیاسی است

دمشق: تصمیم مسلح کردن شورشیان، به معنی عقب‌نشینی واشنگتن از راهکار سیاسی است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خاطرنشان کرد: تصمیم اخیر آمریکا برای کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری به معنای عقب‌نشینی واشنگتن از گزینه راهکار سیاسی درباره سوریه است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خاطرنشان کرد: تصمیم اخیر آمریکا برای کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری به معنای عقب‌نشینی واشنگتن از گزینه راهکار سیاسی درباره سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، عمران الزعبی‌، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه الاخباریه سوریه گفت: هیات اعزامی دولت سوریه پیش‌نویس طرحی را ارائه داد که در آن تاکید شده بود هیات‌های دولت و مخالفان سوریه باید تصمیم آمریکا برای مسلح کردن مخالفان را محکوم کنند تصمیمی که نشان دهنده عقب‌نشینی واشنگتن از راه حل سیاسی در خصوص سوریه است.

این مقام سوری عنوان داشت: ما به طرح پیشنهادی روسیه و آمریکا برای مذاکره در ژنو2 واکنش مثبت نشان دادیم تا به همگان بگوییم که دمشق خواهان حل و فصل سیاسی بحران است اما می‌دانیم که آمریکا هرگز از مسلح کردن مخالفان امتناع نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما پیشتر طرح چند محوری را ارائه دادیم که بخشی از معاهده ژنو 1 بود اما مخالفان آن را نپذیرفتند و امروز نیز با طرحی که ما ارائه دادیم و در خصوص آن در معاهده ژنو نیز صحبت شده بود مخالف هستند.

عمران الزعبی با بیان اینکه اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه نقش میانجی‌ را میان دو طرف‌ سوری بر عهده دارد و به وظایف خود عمل می‌کند عنوان داشت: طرحی که دمشق به مخالفان ارائه داد می‌توانست در ایجاد فضای سیاسی مناسب سهیم شود و اگر مخالفان با این طرح موافقت می‌کردند مسائل بسیاری تغییر می‌کرد. ملی‌گرایی مخالفان ایجاب می‌کند که اکنون ما با یکدیگر در دمشق مذاکره کنیم و در خصوص تمامی مسائل بحث و مذاکره کنیم و ما نیازی به میانجی‌گر نداریم.

وی در ادامه افزود: اهداف مشخصی وجود دارد که ما در راستای آن عمل می‌کنیم که از جمله آنها دفاع از سوریه است و هیات اعزامی از سوی دولت سوریه در ژنو تلاش می‌کند تا واقعیت آنچه که در سوریه رخ می‌دهد، برای جهان بر ملا سازد.

عمران الزعبی در مصاحبه با شبکه المیادین نیز خاطرنشان کرد: رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه از دمشق اخراج شد چرا که وی شخص قابل اعتمادی نیست و حتی اگر درخواستی برای دیدار با ولید المعلم ارائه کند وزیر امور خارجه سوریه با وی دیدار نخواهد کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در خصوص انتشار اخباری مبنی بر اینکه نظام سوریه، عبدالعزیز الخیر، یکی از اعضای هیات اعزامی ائتلاف مخالفان سوریه به ژنو را بازداشت کرده عنوان داشت: عبدالعزیز الخیر دوست من است و من خواهان آزادی وی هستم و من با قاطعیت این مساله را می‌گویم که وی از سوی نهادهای نظام سوریه بازداشت نشده است و شما باید به دنبال ربایندگان وی بگردید.

انتهای پیام

کد N88052

وبگردی