آفتاب
آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

شیوه کار تروریست‌ها نزدیک به شیوه تأسیس رژیم صهیونیستی است

شیوه کار تروریست‌ها نزدیک به شیوه تأسیس رژیم صهیونیستی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که شیوه کار تروریستی در سوریه با پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای منطقه و اروپایی به شیوه تأسیس رژیم صهیونیستی نزدیک است.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه امیدواری نسبت به خروجی نشست ژنو 2 در مورد سوریه وجود ندارد، گفت: در این نشست یک عده جنگ سالار و در رأس آن آمریکا جمع شده‌اند تا به زور یک مشت تروریست را به عنوان نماینده بخشی از مردم سوریه به دنیا معرفی کند.

وی ادامه داد: آنها شروطی برای حضور ایران جهت شرکت در نشست ژنو 2 را مطرح کردند که این شروط مانعی برای حضور ایران جهت شرکت در این نشست شد قطعا بدون حضور ایران و با توجه به شیوه‌ای که جنگ سالاران درپیش گرفته‌اند ژنو 2 خروجی مثبتی نخواهند داشت و توافقی در آن جا صورت نخواهد گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: افرادی که به عنوان نماینده معارضین در نشست ژنو 2 شرکت کرده‌اند نماینده معارضین هم نیستند. آنها یک مشت افراد مهاجم هستند که از گوشه و کنار با دلارهای عربستان و قطر و حمایت تسلیحاتی و آموزشی ترکیه و با پشتیبانی آمریکا خود را به عنوان نماینده معارضین و بخشی از مردم سوریه معرفی می‌کنند. این در حالی است که مردم و حاکمیت سوریه و حتی معارضین آنها را قبول ندارند.

آقامحمدی با بیان اینکه مشخص نیست که در میدان سوریه چه می‌گذرد، گفت: آنها نمی‌توانند به زور کسی را که ملت قبول دارد، حذف کنند مطمئنا این اجلاس بی‌سرانجام خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا یک مشت تروریست را به سوریه آورده است، گفت: آمریکا یک مشت تروریست به عنوان گروه داعش و جبهه النصره و امثالهم را از نقاط مختلف دنیا جمع کرده تا به زور حکومت قانونی سوریه را سرنگون کرده و به جای آن حکومت جعلی بگذارد این همان شیوه تأسیس رژیم صهیونیستی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تروریست‌ها در آینده گریبان حکومت‌های حامی‌شان را خواهند گرفت، توضیح داد: تروریست‌هایی که از سوی کشورهای منطقه حمایت می‌شوند مطمئنا در آینده دامن حکومت‌های حامی‌شان را می‌گیرند. برخی کشورهای منطقه ضمن آموزش تروریست‌ها آنها را به سوریه اعزام می‌کنند تا به جان حکومت سوریه بفرستند. آنها بدانند که روزی همین تروریست‌ها به کشورشان بازمی‌گردند.

آقامحمدی افزود: اگر دولت فعلی سوریه هم در آینده سرکار نباشد هرکس دیگری که در سوریه روی کار بیاید حاضر نیست یک مشت اشرار تروریست را در خاک خود بپذیرد. این نشان می‌دهد که آنها سرخورده می‌شوند و به کشور خود بازمی‌گردند اما چون در وادی ترور و شرارت افتاده‌اند و برایشان فرهنگ شده است به دامن مرتجعین عرب، اروپا و آمریکا برمی‌گردند و در آن جا کارهای تروریستی انحام می‌دهد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر اعتراضات نسبت به اقدامات عربستان در مورد سوریه در خود این کشور هم بلند شده است به طوریکه مجری معروف تلویزیون عربستان به مفتی‌هایی که فتوای جهاد در سوریه می‌دادند، گفت که فرزندان خود را برای جهاد در سوریه بفرستند و دست از جان مردم عربستان بردارند این خود نشان می‌دهد که همین تروریست‌ها روزی بلای جان حامیان‌شان خواهند شد.

انتهای پیام

کد N88037

وبگردی