آفتاب

ایران و برونئی برای مقابله با قاچاق انسان همکاری می کنند

ایران و برونئی برای مقابله با قاچاق انسان همکاری می کنند

کوالالامپور – ایرنا – سفارت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در برونئی با دولت این کشور در زمینه مقابله با قاچاق انسان همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، سفارت خانه های خارجی در برونئی و مقامات مرتبط در این کشور به منظور آشنایی با قوانین و مسائل قاچاق انسان در برونئی روز چهارشنبه نشستی برگزار کردند و با این قوانین آشنا شدند.

در جلسه ای که توسط کمیته مبارزه با قاچاق انسان و نیروی پلیس پادشاهی این کشور برگزار شد، مقامات ارشد برونئی از جمله نمایندگانی از طرف نخست وزیر، قوه قضاییه، اداره مهاجرت و اداره کار این کشور حضور داشتند.

این جلسه جایگاهی برای نمانیدگان خارجی که شامل سفارت جمهوری اسلامی ایران، اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در برونئی، کمیسیون عالی استرالیا، بنگلادش، هند، سفارت چین و سفارت آمریکا در نظر گرفت تا ضمن آشنایی با موضوع قاچاق انسان همکاری های خود را برای مقابله با این پدیده افزایش دهند.

براساس قانون مبارزه با قاچاق انسان در برونئی، افرادی که به هر نحو در این گونه فعالیت ها دست داشته باشند به جریمه نقدی حدود 800 هزار دلار و بین چهار تا 30 سال زندان و همچنین پنج ضربه شلاق محکوم می شوند.

افرادی نیز که با داشتن مدارک جعلی در زمینه قاچاق انسان فعالیت می کنند به حدود 40 هزار دلار، 10 سال حبس و یا هر دو محکوم می شوند.

پدیده قاچاق انسان در منطقه جنوب شرق آسیا از جمله معضلات اصلی کشورهای این منطقه است که هر ساله هزینه قابل توجهی جهت مبارزه با آن پرداخت می کنند.

قاچاقچیان انسان نیز اخیرا برونئی را به عنوان آخرین گزینه خود برای انتقال مسافران غیرقانونی به مالزی انتخابات کرده اند. سنگاپور و تایلند پیش از این گزینه سوداگران انسان بوده اند.

برونئی کشوری کوچک و پادشاهی در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا با پایتختی بندر سری بگاوان است که بیشتر به دلیل نام سلطانش و ثروت افسانه ای وی شناخته شده است.

برونئی در سال 1984 استقلال یافت و به دلیل داشتن منابع فراوان نفت و گاز یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد.

آساق**د.م**1611
کد N87855

وبگردی