آفتاب
به رغم هشدار کره شمالی؛

رزمایش کره جنوبی برگزار شد

رزمایش کره جنوبی برگزار شد

تهران-ایرنا- رزمایش کره جنوبی به رغم هشدار کره شمالی روز سه شنبه در جزایر شمال غرب این کشور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این رزمایش بدون هیچ گونه درگیری مرزی پایان یافته است.

کره جنوبی هر دو یا سه ماه یکبار برای بهبود آمادگی نیروی دریایی و تفنگداران دریایی این کشور رزمایش در جزایر خط مقدم خود برگزار می کند که این رزمایش و تمرین های نظامی با انتقادهای شدید کره شمالی همراه بوده است.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که پیشتر رزمایش روز سه شنبه، کمیسیون دفاع ملی کره شمالی از طریق یک خط تلفن مخصوص فکسی را برای دفتر امنیت سئول فرستاد که در آن از رییس جمهوری این کشور خواسته شد تا این رزمایش را لغو کند.

سخنگوی نظامی کره جنوبی یادآورشد: کره شمالی از ما خواست تا این رزمایش را لغو کنیم و حتی تهدید کرد که در صورت برگزاری این رزمایش سئول با پیامدهای آن روبه رو خواهد شد.

بلافاصله پس از این هشدار کره جنوبی، مدیر بخش سیاست گذاری وزارت دفاع کره جنوبی به این هشدار پیونگ یانگ پاسخ داد و گفت که این یک رزمایش مشروع و قانونی است که در ه های کره جنوبی انجام می شود و کره جنوبی هیچ اقدام غیرقانونی در این راستا انجام نمی دهد.

وی یادآورشد که ارتش کره جنوبی همچنان در حال حفظ آمادگی قاطعانه علیه هرگونه حمله احتمالی از سوی کره شمالی است و در صورتی که پیونگ یانگ دست به اقدامات تحریک آمیز بزند، سئول وارد عمل خواهد شد.

در این رزمایش کره جنوبی یکسری از تجهیزات نظامی خود را در دو جزیره مستقر کرد. از سال 2010 زمانیکه کره شمالی به سوی جزیره یئونگ پیونگ شلیک کرد، کره جنوبی توانایی های نظامی خود را در مرز با کره شمالی تقویت کرده است.

کره شمالی به دقت نظاره گر رزمایش های کره جنوبی بوده و این در حالی است که پیونگ یانگ همچنین نگران رزمایش های مشترک کره جنوبی با آمریکا نیز بوده است. اخیرا کره شمالی از آمریکا و کره جنوبی خواست تا رزمایش آتی مشترک شان را لغو کند و هشدار داد که این رزمایش مشترک ممکن است طرح ها برای بهبود اوضاع در شبه جزیره کره را از بین ببرد.

مقامات آمریکا و کره جنوبی همچنین اعلام کرده اند که پیش از هرگونه آغاز مذاکرات شش جانبه، کره شمالی باید صداقت خود را در مورد تعهداتش به جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای خود نشان دهد.

به رغم هشدار کره شمالی به امریکا و کره جنوبی در مورد رزمایش آتی مشترک دو کشور، این رزمایش قرار است اواخر ماه فوریه و اوایل آوریل برگزار شود.

مترجمام**9234**1010
کد N87385

وبگردی