آفتاب

دیدار عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با وزیر خارجه ایران

دیدار عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با وزیر خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران صبح سه‌شنبه با جبریل محمود رجوب، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به این که مساله فلسطین یک آرمان اساسی و اصولی برای مسوولان و مردم ایران است، خاطرنشان کرد: برای دولت و مردم ایران همه آحاد ملت فلسطین عزیز هستند و مردم فلسطین با سابقه درخشان مقاومت در مقابل تجاوز صهیونیست‌ها مستحق حمایتی همه‌جانبه از سوی همه کشورهای اسلامی و جهان هستند.

او با اشاره نقض اصلی‌ترین حقوق مردم فلسطین در اشغال سرزمین‌شان، خاطرنشان کرد: در خلال سال‌های گذشته صهیونیست‌ها همواره تلاش کردند تا به بهانه موضوع برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران، توجه افکار عمومی و دولت‌های جهان را از جنایات خود در فلسطین منحرف کنند.

ظریف افزود: رویکرد ایران در ورود به مذاکرات اتمی و حصول توافق در راستای خارج کردن این ابزار و بهانه از دست صهیونیست‌هاست و اجازه نخواهیم داد با سیاست فریبکاری توجه جهان را از جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و تهدیدی که از جانب این رژیم متوجه کل منطقه و جهان است، منحرف کنند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: مقاومت، حفظ و تقویت وحدت، همبستگی و انسجام داخلی مردم فلسطین مانع از تداوم تجاوزات صهیونیست‌هاست و معتقدیم آینده مردم و کشور فلسطین را خود مردم فلسطین و از طریق صندوق رای تعیین خواهند کرد.

وزیر خارجه ایران با ابراز تاسف از این که برخی در دنیا به جای اعمال فشار بر صهیونیست‌ها، بر مردم و مسوولان فلسطینی فشار می‌آورند و برای آن‌ها شرط و شروط و تعیین تکلیف می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما با هرگونه مداخله خارجی در تعیین سرنوشت مردم فلسطین مخالفیم و مردم فلسطین را ملتی رشید می‌دانیم که خود می‌تواند برای سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرد.

او هم‌چنین اظهار کرد: دولت و مردم ایران از تمامی ظرفیت سیاسی خود و هم‌چنین به عنوان رییس‌ جنبش غیرمتعهدها و عضو فعال کمیته قدس سازمان همکاری اسلامی از هر تلاشی برای حفظ و تقویت وحدت صفوف آحاد ملت فلسطین و تقویت صدای واحد و یکپارچه مردم فلسطین در ایستادگی در برابر سیاست‌های غیرانسانی و ضدحقوق بشری و تداوم شهرک‌سازی و تلاش برای تغییر وضعیت و هویت بیت‌المقدس در مجامع و عرصه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

جبریل محمود رجوب، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در ابتدای این دیدار سلام‌ها و درودهای گرم دولت و مردم فلسطین به خصوص محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان را به رهبری و مسوولان و مردم ایران ابلاغ کرد و از حمایت‌های اصولی و همه‌جانبه دولت و مردم بزرگ ایران از آرمان فلسطین و قدس شریف تقدیر کرد.

وی با اشاره به این که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده، به خاطرات شیرین خود و ابراز خوشحالی و اشک شوق زندانیان فلسطینی از شنیدن خبر پیروزی انقلاب اسلامی و تحویل سفارت اسراییل در تهران به مردم فلسطین اشاره کرد.

او با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به ایران در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این ایام را به رهبری، دولت و مردم تبریک گفت و یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) به عنوان منادی حمایت از فلسطین را گرامی داشت.

رجوب هم‌چنین با تبریک دستاورد مهم توافق هسته‌یی بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در سایه تدبیر و درایت دولت جدید ایران، ایران را بازیگر اصلی و مهم در روند تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی دانست و ابراز امیدواری کرد: شاهد دستاوردها و حضور و نقش فعال‌تر و گسترده‌تر ایران در حل و فصل مسائل منطقه‌یی و جهانی باشیم.

این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم‌چنین گزارشی از آخرین اوضاع فلسطین و تلاش‌های جنبش فتح و تشکیلات خودگردان برای ایجاد وفاق و انسجام ملی در بین مردم فلسطین ارائه کرد و تاکید کرد: جنبش فتح تا استقرار دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف دست از مقاومت نخواهد کشید.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: موضع ما نیز از ابتدای آغاز بحران سوریه ضرورت حل این بحران از طریق گفت‌وگو و مذاکره و تعیین سرنوشت این کشور توسط مردم سوریه بدون مداخله خارجی بوده است.

انتهای پیام

کد N87260

وبگردی