آفتاب

تهیه طرح جدید سهمیه‌بندی دارو توسط سازمان غذا و دارو

تهیه طرح جدید سهمیه‌بندی دارو توسط سازمان غذا و دارو

طرح جدید سهمیه‌بندی دارو با ملاک‌های روز، توسط سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، مصطفی دلاور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی در نشست مطبوعاتی هفته سرطان با اشاره به این‌که معاونت غذا و دارو در بحث تأمین داروهای بیماران سرطانی بسیار فعال است، داروخانه هلال‌احمر را تنها داروخانه‌ای که نیاز بیماران سرطانی را رفع می‌کند معرفی کرد و گفت: توزیع داروها از طریق یک داروخانه کمک می‌کند که کنترل و نظارت بر تأمین و توزیع دارو ساده‌تر انجام شود و هم‌چنین سردرگمی مردم نیز کمتر اتفاق افتد.

وی تصریح کرد: در نیمه‌دوم سال گذشته و هم‌چنین نیمه‌ اول سال جاری با مشکلات کمبود دارو به ویژه داروهای سرطانی مواجه بودیم. البته با تمهیدات دولت جدید و مسئولان وزارت بهداشت این امر به نوعی رفع شد و در حال حاضر کمبود دارو در استان به حداقل (شاید در حدود دو قلم دارو) رسیده است.

دلاور با بیان این‌که تغییر قیمت‌ها فشار مالی بسیاری به مردم وارد کرد، افزود: از آذرماه سال گذشته با هماهنگی وزارتخانه و هم‌چنین سازمان‌های بیمه‌گر بودجه‌ای از منابع وزارتخانه تأمین شد که مابه‌التفاوت قیمت‌ها را تحت پوشش قرار داد.

وی اضافه کرد: این بودجه توسط سازمان غذا و داور در اختیار قرار گرفت و برای تأمین داروی بیماران صعب‌العلاج بی‌بضاعت هزینه شد، به شکلی که 50 تا 70 درصد هزینه دارو را که خود بیماران پرداخت می‌کردند از طریق سازمان غذا و دارو پرداخت شد. البته به دلیل مسائل مالی این بودجه خردادماه قطع شد اما معاونت غذا و داروی استان این روند را ادامه داد و مجدداً از شهریورماه این بودجه تاکنون پرداخت شده است و در اختیار بیماران با توان مالی کم قرار گرفته است.

معاون غذا و داروی استان تعداد دریافت این بودجه را سه دوره و در حدود 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با شروع این طرح و تا شهریورماه 250 بیمار برای دریافت این خدمات تشکیل پرونده دادند و خدمات دریافت کردند و از شهریور ماه تاکنون این رقم به 350 نفر رسیده است.

دلاور به تدوین طرح جدید برای سهمیه‌بندی دارو اشاره کرد و افزود: این طرح با ملاک قرار دادن تعداد پزشک، تعداد مراجعان و نسخ تدوین می‌شود، در صورتی که در طرح قبلی معاونت درمان براساس شاخص‌هایی همچون نوع بیماری سهمیه‌بندی انجام می‌داد که در حال حاضر این طرح در حال بازنگری و تدوین طرح جدید است.

کدخبرنگار:10130

انتهای پیام

کد N86938

وبگردی