آفتاب

آمریکا برای تروریست ها در سوریه سلاح ارسال می کند

آمریکا برای تروریست ها در سوریه سلاح ارسال می کند

تهران-ایرنا- اخبار رسیده از منابع غربی حکایت از آن دارد که دولت آمریکا همانند گذشته و پس از یک وقفه کوتاه اقدام به ارسال سلاح برای تروریست های درحال جنگ در سوریه کرده است.

طبق اظهارات مقامات امنیتی غربی، این سلاح ها که عموما از طریق اردن به تروریست های در حال جنگ در سوریه ارسال می شود، شامل انواع مختلف سلاح کوچک و نیز برخی سلاح های قدرتمند نظیر راکت های ضد تانک است، اما سلاح هایی نظیر موشک های دوش پرتاب زمین به هوا از جمله ضدهوایی را شامل نمی شود.

رویترز به نقل از دو مقام مطلع غربی، نوشت: بودجه لازم برای ارسال این محموله ها تا پایان سال مالی دولت آمریکا منتهی به 30 سپتامبر 2014 (8 مهر 1393) به صورت محرمانه در کنگره این کشور تصویب شده است.

این رسانه غربی ادعا کرده که بر خلاف این روند پیوسته، سال (میلادی) گذشته کنگره آمریکا از بیم آن که این سلاح ها نتواند به برکناری ˈبشار اسدˈ از قدرت کمک کند و صرفا به دست شبه نظامیان افراط گرا(تروریست ها) بیافتد، ارسال تسلیحات مرگبار به شورشیان سوریه را برای مدت چند ماه متوقف کرد.

یک مقام آمریکایی مطلع از تحولات اخیر به رویترز گفت: مقامات امنیت ملی و اعضای کنگره از این که تسلیحات ارسالی به جنوب سوریه به مقصد می رسد و در اختیار شورشیان میانه رو باقی می ماند، اطمینان بیشتری حاصل کرده اند.

با این حال، مقامات حامی کمک های تسلیحاتی آمریکا به تروریست ها در سوریه اذعان دارند که انتظارات آمریکا درباره احتمال پیروزی نیروهای مخالف اسد، افزایش چندانی نیافته است.

زمان تصویب بودجه محرمانه تامین و ارسال این محموله ها مشخص نیست اما طبق اظهارات دو مقام مطلع، کنگره آمریکا بخش های غیرطبقه بندی شده بودجه این کشور را در اواخر ماه دسامبر (دی ماه) تصویب کرده است.

ˈبروس ریدلˈ تحلیلگر ارشد سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و مشاور سابق باراک اوباما در امور سیاست خارجی گفت: ˈجنگ سوریه به بن بست رسیده است و شورشیان فاقد سازماندهی و تسلیحات لازم برای شکست دادن اسد هستند و این در حالی است که حامیان خارجی طرفین آماده تامین بودجه و تسلیحات کافی برای ادامه این بن بست در آینده نزدیک هستند.ˈ

به نوشته رویترز، مقامات غربی از تمرکز موضع شورشیان باصطلاح ˈمیانه روˈ در جنوب سوریه خبر دادند و می گویند که شبه نظامیان افراط گرا(تروریست ها) بیشتر در مناطق شمال و شرق این کشور حضور دارند.

بحران سوریه از اسفند ماه سال 89 و با حمایت کشورهای غربی - عربی به ویژه آمریکا برای ضربه زدن به مقاومت ضدصهیونیستی شکل گرفته است.

در این بحران تاکنون دهها هزاری سوری کشته، صدها هزار نفر مجروح و میلیونها نفر نیز آواره شده اند.

ناظران منطقه معتقدند که کشورهای غربی از جمله آمریکا که همواره دم از حقوق بشر می زنند با حمایت از تروریست ها در سوریه و تجهیز آنها به سلاح های مختلف، در جنایات تروریست ها در این کشور شریک هستند.

مترجمام**9156/1275
کد N86905

وبگردی