آفتاب

سان دیلی: روحانی به نوبه خود ستاره اجلاس داووس بود

سان دیلی: روحانی به نوبه خود ستاره اجلاس داووس بود

کوالالامپور – ایرنا – روزنامه ˈسان دیلیˈ مالزی روز سه شنبه نوشت: حسن روحانی رییس جمهور ایران به نوبه خود ستاره اجلاس جهانی داووس در سوییس بود.

این روزنامه مالایی نوشت: رییس جمهور ایران در حالی به ایران بازگشت که مدیران نفتی غربی را برای دیدار و بازگشت به ایران تشویق کرد.

این روزنامه با اشاره به پیامدهای اجلاس داووس نوشت: این اجلاس سکویی برای سیاستمداران به منظور رساندن سخنان و دیدگاه ها به مخاطبان جهانی است و روحانی ستاره این اجلاس شد.

به نوشته این روزنامه، رییس جمهور ایران در سخنرانی خود روند عادی سازی روابط با غرب را تقویت کرد . هم اکنون عادی سازی روابط با ایالات متحده و دیگر قدرت های غربی تقویت شده است.

سان دیلی نوشت: روحانی در اجلاس جهانی داووس سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد و خواستار بازگشت شرکت های نفتی غربی به ایران شد.

رییس جمهور ایران در این اجلاس گفت: من اقتصاد ایران را نزدیک ترین، همگون ترین و با ظرفیت ترین اقتصاد به اقتصادهای موفق نوظهور می بینم و آینده را همراه و در کنار آنها، ترسیم می کنم.

روحانی در داووس از همه دعوت کرد به ایران سفر کنند و زمینه های وسیع سرمایه گذاری و همکاری مشترک امنیت ساز را، خود، مشاهده کنند و با بخش خصوصی و دولتی ایران تماس حاصل کنند؛ با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی آشنا شوند؛ و از نزدیک، مهمان دوستی ایرانیان را تجربه کنند.

آساق**د.م**1611
کد N86870

وبگردی