آفتاب
کمالوندی به مهر خبر داد: 

دسترسی های مدیریت شده کارشناسان آژانس در بازدید از معدن گچین/ آغاز مذاکرات در تهران

دسترسی های مدیریت شده کارشناسان آژانس در بازدید از معدن گچین/ آغاز مذاکرات در تهران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت : بر اساس مذاکرات بعد از ظهر امروز توافقی برای نحوه بازرسی صورت می گیرد و یک سری دسترسی های مدیریت شده در اختیار بازرسان قرار می گیرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام خبر ورود بازرسان آژانس به ایران برای بازدید از معدن گچین بندرعباس ، گفت: بازرسان سه نفر هستند که امروز وارد تهران شده اند و بعد از ظهر امروز نیز مذاکراتی با سازمان انرژی اتمی خواهند داشت .

وی افزود: بازرسان فردا به بندعباس می روند و از معدن گچین بازدید خواهند کرد و پس از بازدید نیز فردا شب تهران را به مقصد وین ترک می کنند.

کمالوندی با تأکید بر این امر که بازرسی بازرسان آژانس از معدن گچین مدیریت شده خواهد بود ، تصریح کرد: بر اساس مذاکرات بعد از ظهر امروز توافقی برای نحوه بازرسی صورت می گیرد و یک سری دسترسی های مدیریت شده در اختیار بازرسان قرار می گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به اینکه بازرسی ها در چارچوب بیانیه 20 آبان تهران صورت می گیرد ، اظهار داشت : نتیجه این بازرسی ها در انتهای گام اول که بر اساس توافق صورت گرفته 3 ماه زمان دارد و زمان آن 20 بهمن به پایان می رسد اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش توافق 6 ماده ای رئیس سازمان انرژی اتمی و دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که 20 آبان ماه در تهران به امضا رسید شامل امکان بازرسی آژانس از معدن گچین بندر عباس و تأسیسات اراک و همچنین 4 بند دیگر برای دریافت اطلاعات از سوی آژانس بود.

بازرسی از کارخانه آب سنگین اراک پیش از این صورت گرفته بود و بازرسی از معدن گچین نیز فردا انجام خواهد شد.

دور آتی مذاکرات ایران و آژانس 19 بهمن ماه خواهد بود.

کد N86861

وبگردی