آفتاب

شهروند ایرانی به سی ان ان: تحریم کنندگان در کشتن انسان ها دست دارند

شهروند ایرانی به سی ان ان: تحریم کنندگان در کشتن انسان ها دست دارند

تهران– ایرنا – یک شهروند ایرانی مبتلا به سرطان به شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: شرکت کنندگان در تحریم های ضدایرانی، در مرگ بیماران دخیل هستند.

ˈجیم شوتوˈ خبرنگار بخش امنیت امریکا در شبکه سی ان ان پس از سفر اخیرش به ایران، گزارشی را در خصوص تاثیر تحریم های غرب علیه ایرانیان تهیه کرد که امروز (سه شنبه) از این شبکه پخش شد.

شوتو در این گزارش از یکی از از کلینیک های درمان سرطان در تهران دیدن کرد و به بررسی وضعیت درمانی و دارویی در آن مرکز پرداخت.

به گزارش سی ان ان، تحریم های اقتصادی دسترسی ایرانیان را به داروهای مهم شیمی درمانی که بیشتر آنها در اروپا و آمریکا ساخته می شود، مسدود کرده است.

یک پزشک کلینیک یاد شده در خصوص این پرسش سی.ان.ان که آیا تاکنون بیماری را به دلیل نبود دارو از دست دادید، پاسخ مثبت داد.

ˈشهلا کشاورزˈ از بیماران تحت درمان سرطان در این کلینیک به خبرنگار سی.ان.ان گفت: ˈبه نظر من آنهایی که دست به تحریم ایران زده اند، به نوعی در کشتن مردم شرکت دارندˈ.

خبرنگار سی.ان.ان در این گزارش همچنین یک نمونه داروی Abraxane را نشان داد که با وجود گذشتن تاریخ انقضای آن همچنان در بازار سیاه ارائه و توسط بیماران مصرف می شود.

شوتو افزود: انتظار می رود با اجرایی شدن توافق هسته ای موقت و کاهش تحریم ها، این داروها قابل بازگشت به ایران باشند.

این شبکه تلویزیونی مدعی شد که مواد دارویی جزء تحریم دولت های غربی نبوده و مشکل موجود ناشی از محدودیت های اعمال شده بر سر مبادلات پولی با ایران است.

مترجمام **1302**1566
کد N86724

وبگردی