آفتاب

استاندار حمص: موضوع خروج غیر نظامیان از حمص ربطی به مذاکرات ژنو ندارد

استاندار حمص: موضوع خروج غیر نظامیان از حمص ربطی به مذاکرات ژنو ندارد

تهران - ایرنا - استاندار ˈحمصˈ سوریه تاکید کرد که موضوع خروج غیر نظامیان از شهر ˈحمصˈ مرکز این استان ارتباطی با مذاکرات ˈژنو 2 ˈ ندارد.

ˈطلال البرازیˈ استاندار حمص در سوریه به شبکه ˈالمیادینˈ گفت: موضوع خروج غیر نظامیان از بخش قدیمی شهر حمص هیچ ارتباطی با مذاکرات جاری در ژنو ندارد.

وی افزود: دولت سوریه از چند ماه پیش با همکاری سازمان های بین المللی در حال اجرای طرح های امدادرسانی به ساکنان شهر حمص است.

البرازی گفت: تکرار و تکیه گروه تروریستی موسوم به ائتلاف مخالفان بر موضوع کمک به بخش قدیمی شهر حمص قابل توجیه نیست، زیرا دولت سوریه طرح پاسخ انسانی را از چند ماه پیش در استان حمص به اجرا گذاشته و 85 درصد برنامه بطور کامل عملی شده است. هیچ مانعی در راه ارسال کمک های انسانی به حمص وجود ندارد، مگر وجود برخی تک تیراندازها در مناطق درگیری.

هیات نمایندگی مخالفان دولت سوریه در روزهای اخیر بارها موضوع لزوم ایجاد گذرگاه امن برای ارسال کمک های انسانی به بخش قدیمی شهر حمص و لزوم خروج غیر نظامیان از این منطقه را مطرح کرده که اعضای هیات سوری در مذاکرات ژنو 2 تاکید کرده اند، اولا ارسال کمک از سوی دولت سوریه به حمص ادامه دارد و ثانیا اگر قرار باشد مساله مناطق تحت محاصره و کمک به آنها مورد بحث باشد، این امر نباید تنها به شهر حمص که گروه های مسلح در آن تحت محاصره قرار داراند، محدود شود، بلکه باید موضوع پایان عملیات تروریستی و برقراری امنیت به عنوان مقدمه تسهیل ورود کمک های انسانی به همه مناطق تحت محاصره مطرح شود.

مترجمام 1491**1651
کد N86625

وبگردی