آفتاب

پوتین برای شرکت در نشست روسیه-اتحادیه اروپا به بروکسل می رود

پوتین برای شرکت در نشست روسیه-اتحادیه اروپا به بروکسل می رود

"ولادیمیر پوتین" امروز سه شنبه برای شرکت در سی و دومین نشست روسیه-اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، عصر امروز بروکسل میزبان سی و دومین نشست روسیه و اتحادیه اروپاست و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نیز برای شرکت در این مراسم به اروپا سفر می کند.

این نشست در حالی برگزار می شود که روسیه به شدت نسبت به برنامه های اتحادیه اروپا و ناتو در نزدیکی مرزهای خود معترض است.

در همین رابطه ایتارتاس، در گزارشی اعلام کرد که افغانستان، ایران و سوریه از مهم ترین موضوعاتی هستند که نمایندگان روسیه و اتحادیه اروپا در این نشست در مورد آنها گفتگو خواهند کرد.

به احتمال زیاد موضوع اوکراین نیز در نشست رهبران روسیه با مقامات ناتو و اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت و این در حالی است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در روزهای اخیر چندین بار کشورهای غربی را به دخالت در امور داخلی اوکراین و دست داشتن در گسترش اعتراضات آن متهم کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز نشست روسیه و اتحادیه اروپا، لاوروف با "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو، دیدار می کند. سپر موشکی، مبارزه با تروریسم، دزدی دریایی و قاچاق مواد مخدر از کلیدی ترین محورهای مذاکرات لاوروف و راسموسن خواهد بود.

"ماریا زاخوروا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه در رابطه با این دیدار گفت: لاوروف در این دیدار توجه راسموسن را بر لزوم اتخاذ تصمیم قاطع برای ایجاد یک فضای مشترک جهت توسعه ثبات و امنیت در منطقه "یور-آتلانتیک" جلب خواهد کرد.

کد N86577

وبگردی