آفتاب

حماس: مقاومت مسلحانه تنها راه تحقق اهداف ملت فلسطین است

حماس: مقاومت مسلحانه تنها راه تحقق اهداف ملت فلسطین است

جنبش حماس اظهارات محمود عباس مبنی بر موافقت این جنبش با راهکار تشکیل دو کشور را تکذیب و اعلام کرد: مقاومت مسلحانه تنها راه تحقق اهداف ملت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری فلسطین الیوم، در پی اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر این که حماس موافقت رسمی و مکتوب خود را با راهکار تشکیل دو کشور اعلام کرده، یک منبع مسئول در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که این جنبش نه به عباس و نه به هیچ کس دیگری تعهداتی مبنی بر موافقت خود با راهکار تشکیل دو کشور نداده است.

این مسئول جنبش حماس خاطرنشان کرد: حماس نمی‌تواند این راه حل را بپذیرد و حتی از یک وجب از خاک فلسطین عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در سند آشتی ملی در سال 2006 تاکید شده که تمامی گروه‌ها با نقاط مشترک از جمله تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان موافق هستند و اسرائیل را به مشروعیت نمی‌شناسند و این مساله با آنچه که سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در اسلو با آن موافقت کرده است، متفاوت است.

جنبش حماس در پایان بر پایبندی خود به انواع مقاومت و در راس آن مقاومت مسلحانه تاکید و اعلام کرد که مقاومت مسلحانه تنها راه ثمر بخش برای تحقق اهداف مردم فلسطین است که به آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان و تعیین سرنوشت فلسطین می‌انجامد.

انتهای پیام

کد N86433

وبگردی