آفتاب
تحولات مصر/

گفتگوی تلفنی هیگل و السیسی/ورود محمد مرسی به قفس اتهام

گفتگوی تلفنی هیگل و السیسی/ورود محمد مرسی به قفس اتهام

گفتگوی تلفنی وزیران دفاع آمریکا و مصر و ورود رئیس جمهوری مصر به قفس اتهام و بازداشت 10 فرد مسلح در صحرای سینا از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود تلفنی گفتگو کرد. در این گفتگو که شب گذشته انجام شد روند انتقال قدرت در مصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این گفتگوی تلفنی ساعاتی پس از نامزدی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری و استعفای وی از وزارت دفاع انجام شد. طرفین در این گفتگو بر ضرورت همکاری گسترده میان قاهره و واشنگتن در مبارزه با حملات گروه های افراطی تاکید کردند.

گفتنی است کمک های آمریکا به مصر سالانه بالغ بر یک میلیارد و 55 میلیون دلار است که اغلب آنها کمک های نظامی است اما مقامات واشنگتن در ماه اکتبر اعلام کردند که به دلیل حوادث ماه های اخیر مصر کمک های آمریکا به قاهره به ویژه کمک های نظامی را کاهش می دهد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش مصر در جریان عملیات پاکسازی صحرای سینا از گروه های مسلح یک فرد مسلح را در این منطقه کشتند و 10 تن را بازداشت کردند. خبر دیگر اینکه افراد مسلح خط لوله انتقال گاز مصر به اردن را منفجر کردند.

محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر و برخی رهبران اخوان المسلمین برای محاکمه به آکادمی پلیس قاهره منتقل شده اند. تحریک به خشونت و جاسوسی و نیز پرونده فرار از زندان "وادی النطرون" و دیگر زندان ها از جمله اتهامات این افراد به شمار می رود. تلویزیون مصر اعلام کرد که متهمان وارد قفس اتهام شده اند.

کد N86358

وبگردی