آفتاب

نماینده رشت: غنی سازی حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان هسته ای کشوراست

نماینده رشت: غنی سازی حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان هسته ای کشوراست

تهران – ایرنا – نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان و سران قوای سه گانه این نکته را فراموش نکنند که رسیدن به مرحله غنی سازی 20 درصد حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان هسته ای کشور است، بنابراین حفاظت از شغل، جان و مال و مقام آنان از مطالبات بر حق مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جبار کوچکی نژاد روز سه شنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: اخبار رسیده حاکی از آن است که به این عزیزان به بهانه تعدیل اعتبارات کم لطفی می شود.

کوچکی نژاد ادامه داد: طبق اصل 142 قانون اساسی هنوز 7 وزیر دولت لیست اموال و دارایی های خود را به قوه قضاییه اعلام نکرده اند، شنیده ها از این مساله حکایت می کند که بعضی از آن ها بالغ بر 1000 میلیارد تومان منابع در اختیار دارند.

وی اضافه کرد: مسوولین در هر رده ای هستند، بدانند مجلس ذره ای از حق قانونی نمی گذرد کسانی که کوچکترین بی اعتنایی به این عزیزان کنند در پیشگاه خداوند، ملت بزرگ و نمایندگان ملت مجازات خواهند شد.

نماینده مردم رشت در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در حالی به استقبال جشن پیروزی انقلاب می رویم که نظام جمهوری اسلامی پس از 35 سال با عنایت خداوند و رهبری، رهبر فرزانه انقلاب از چنان ثبات و امنیتی برخوردار است که در بالاترین جایگاه منطقه قرار دارد.

وی ادامه داد: ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای به سران قدرت های جهانی اعلام می دارم پس از 35 سال هنوز این ملت را نشناخته اند. این ملت همان ملتی است که در بهمن سال 57 بساط حکومت شاهنشاهی را در هم پیچید و انقلاب را پیروز کرد.

کوچکی نژاد اضافه کرد: این ملت همان ملتی است که در این انقلاب تمام نقشه های استکبار را خنثی کرد و در مقابل تحریم های ظالمانه 35 ساله استکبار همچنان مقاومت می کند و پیروز شده و می شود و این ملت همان ملتی است که آشوب 18 تیر و فتنه سال 88 را از کف خیابان ها جمع کرد و اکنون به مسیر انقلابی خود و حمایت از ارزش های انقلابی ادامه می دهد.

نماینده مردم رشت گفت: یادآور می شوم که در شروع کار دولت هماهنگی خوبی ایجاد شده بود ولی بعضی از افراطیون نگران وحدت قوا هستند و با اظهارنظر غیرکارشناسانه فضای کشور را به سمت تفرقه پیش می برند. بهتر است بگذارند که خود ملت در صحنه سیاسی تصمیم بگیرد.

وی خطاب به رییس جمهوری ادامه داد: از سرمایه عظیم نیروی انسانی در مدیریت اجرایی کشور بهره بگیرید و نگذارید افراد غیر مسوول در مدیریت استانی دخالت کنند.

کوچکی نژاد به وزیر علوم تذکر داد و گفت: با حاشیه سازی نمی توانید نمایندگان را از انجام وظیفه قانونی خود محروم کنید. انتصاب وابستگان به جریان فتنه و آشوب در پست های کلیدی این وزارتخانه آسیب جدی به دانشگاه ها خواهد زد. یقینا مجلس پاسخ خود را خواهد داد.

نماینده مردم رشت خطاب به وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: یادآور می شوم قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی را که جوانی خود را در این راه هزینه کردند، عمل کنید.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه فعالیت آموزشی تعطیل است، خصوصا معلمین آموزش ابتدایی که بیشترین تلاش را در امر تعلیم و تربیت می کنند باید از این حق قانونی خود بهره بگیرند و فعالیت های فوق برنامه و برنامه های جنبی را برای روز پنج شنبه تدارک ببینید.

کوچکی نژاد تاکیدکرد:درموردمحاسبه فوق العاده شغل فرهنگیان درحقوق دوران بازنشستگی اقدام کنید.

نماینده مردم رشت گفت: آقای وزیر جهاد کشاورزی شما براساس قانون مسوول تنظیم بازرگانی محصولات کشاورزی هستید، متاسف هستم از وزیر صنایع که اعلام می کند ما شرایط را نداریم که برنج ایرانی را در سبد کالا قرار دهیم و این توهین به مردم شمال کشور است. انتظار داریم که وزیر جهاد کشاورزی از این حق مردم دفاع کند.

وی ادامه گفت: مردم ﺑﺨﺶ های ﺳﻨﮕﺮ، ﺑﺨﺶ ﻛﻮﭼﺼﻔﻬﺎن، ﺑﺨﺶ ﻟﺸﺖ ﻧﺸﺎ با توجه به منابع خدادادی انتظار دارند که دولت تدبیر و امید نسبت به تبدیل این بخش ها به شهرستان اقدام کند.

سیام**9254**1058**1535
کد N86299

وبگردی