آفتاب
پورابراهیمی مطرح کرد:

درخواست عدم بررسی بودجه در جلسه چهارشنبه مجلس/ اختلاف نظر دولت و مجلس برای درصد افزایش قیمت حامل های انرژی

درخواست عدم بررسی بودجه در جلسه چهارشنبه مجلس/ اختلاف نظر دولت و مجلس برای درصد افزایش قیمت حامل های انرژی

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بررسی لایحه بودجه93 از روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: بررسی تبصره هدفمندی یارانه ها در کمیسیون تلفیق به پایان نرسیده و نظرات دولت و مجلس در خصوص میزان افزایش قیمت حامل های انرژی متفاوت است. اجازه دهید مهلت کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه تمدید شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پس از آنکه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بررسی لایحه بودجه از روز چهارشنبه در دستور کار صحن علنی قرار می گیرد، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با اعلام تذکری گفت: دولت در ارائه تبصره هدفمندی تاخیر کرد. این موضوع مهم در ظرف چند روز و چند ساعت قابل بررسی نیست.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تبصره هنوز ابهامات زیادی دارد و بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق می تواند مدت بررسی لایحه بودجه را تمدید کند.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: سناریوهای دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی ابهام دارد. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هم اعلام کرده که سناریوی دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به مجلس ارائه می کند.

وی ادامه داد: اجازه دهید کمیسیون تلفیق اجزا و مواد این بحث را به صورت دقیق برررسی کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: نمایندگان معتقدند دولت برای کسب درآمد 630 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ناچار به افزایش 80 درصدی قیمت حامل های انرژی است، اما دولت اعلام می کند که قیمت حامل‌های انرژی فقط 33 درصد افزایش می یابد. ما باید بررسی کنیم که دولت چگونه می خواهد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: اجازه دهید فردا لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار نگیرد تا بررسی این مواد در کمیسیون تلفیق شفاف شود.

در ادامه محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: شفاف شدن مواد لایحه بودجه برای نمایندگان نیازمند فرصت بی نهایت است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هیات رئیسه لایحه بودجه را چاپ و توزیع کرده است.

پس از این اظهارات باهنر، نمایندگان با فریادهایی نسبت به عدم چاپ و توزیع لایحه بودجه اعتراض کردند.

باهنر ادامه داد: ممکن است برخی تبصره های کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه در صحن مجلس به تصویب نرسد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه هفته گذشته تبصره هدفمندی در حالی به کمیسیون تلفیق ارائه شد که لایحه بودجه اواسط آذر ماه به مجلس تقدیم شده بود. با اصرار مجلس بالاخره در اوایل بهمن ماه این تبصره به لایحه بودجه الحاق شد.

کلیات این تبصره در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، علاوه بر این پیشنهاداتی نیز در خصوص اجرای هدفمندی مطرح شد. دولت خواستار کسب درآمد 63 هزار میلیاردی از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که نسبت به درآمد دولت از این محل در سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است.

امروز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که از فردا بررسی لایحه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد که این امر با اعتراض احمد توکلی نماینده مردم تهران و برخی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق قرار گرفت.

کد N86157

وبگردی