آفتاب

کریمی اصفهانی: سرمایه‌گذاران خارجی راغب به حضور در ایران هستند

کریمی اصفهانی: سرمایه‌گذاران خارجی راغب به حضور در ایران هستند

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: اگر روند سرمایه‌گذاری‌ها به طور حساب شده، تدوین شود و سرمایه‌گذاران داخلی و ایرانیان خارج از کشور که تعدادشان هم کم نیست از اولویت برخوردار شوند، نتایج مؤثری را شاهد خواهیم بود.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از سخنان اخیر رییس‌جمهور مبنی بر ضرورت ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور اظهار کرد: قبل از اینکه احتیاج به سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشیم، آنها به ما محتاجند؛ بنابراین مسئولان باید دقت کنند و وادادگی نداشته باشند، چراکه ایران از نظر وجود امنیت در بحث سرمایه‌گذاری رتبه خوبی دارد.

وی با بیان اینکه "ما در ایران سرمایه انباشته‌ای داریم و بهترین نوع امنیت در این راستا وجود دارد"، اظهار کرد: اگر تا الان سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور ما قدمی برنداشته‌اند به خاطر تحریم‌ها بوده است وگرنه آنها راغب به چنین اقدامی هستند.

کریمی اصفهانی، نهادینه کردن امنیت در بخش سرمایه‌گذاری و مدیریت نحوه ورود و خروج سرمایه‌ها را از جمله بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در کشورمان عنوان کرد و افزود: البته ما گاه برای بیگانگان زیاده‌روی‌های صورت می‌دهیم، مثلاً در این بحث باید بدانیم که بحث رسیدگی به سرمایه‌گذاران داخلی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار افزود: اگر روند سرمایه‌گذاری‌ها به طور حساب شده، تدوین شود و سرمایه‌گذاران داخلی و ایرانیان خارج از کشور که تعدادشان هم کم نیست از اولویت برخوردار شوند، نتایج مؤثرتری را شاهد خواهیم بود. اگرچه نباید تنگ‌نظری داشت و گفت که به سرمایه‌گذاران خارجی نباید اهمیت داد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی نباید طوری باشد که آنها فقط بخواهد بهره خود را ببرند و سرمایه‌گذاری آنها برای ایران سودی نداشته باشد، ضمن اینکه در دنیا در بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های وطنی همواره مورد توجه‌اند و این موضوع نیز باید جزو موارد با اهمیت در این بحث قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N85973

وبگردی