آفتاب

پیونگ یانگ خواستار لغو رزمایش دریایی سئول شد

پیونگ یانگ خواستار لغو رزمایش دریایی سئول شد

درخواست پیونگ یانگ از همسایه اش برای لغو رزمایش دریایی خود و سفر نماینده آمریکا در امور کره‌ شمالی به کره‌ جنوبی از جمله خبرهای مرتبط با شبه جزیره کره به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد: کره شمالی از همسایه اش خواسته تا رزمایش خود را در نزدیکی مرزهای دریایی مورد مناقشه لغو کند.

کره شمالی اعلام کرده است که رزمایش دریایی کره جنوبی پیامدهای بسیار مخربی را در منطقه به همراه دارد.

این درحالیست که کره جنوبی این رزمایش را قانونی خوانده و تاکید کرده است چنین رزمایش هایی به طور منظم انجام می شود و هیچ تاثیری در دیدار خانواده های جدا شده از جنگ ندارد.

نیویورک تایمز نیز از پیشنهاد کره‌ جنوبی به کره شمالی برای از سرگیری دیدار خانواده‌ های جدا شده کره‌ ای در روزهای 28 بهمن و 3 اسفند خبر داد.

کیم ایو- دو یکی از سخنگویان دولت کره جنوبی نیز از دیدار مقامات صلیب سرخ این کشور با همتایان خود در چهارشنبه در مرز دو کره با هدف گفتگو درباره از سرگیری دیدار خانواده‌ های جدا شده کره‌ ای در کوهستان "الماس" واقع در جنوب شرقی کره شمالی خبر داد.

کره جنوبی پیشتر از همسایه شمالی خود خواسته بود اجازه دهد خانواده های جدا افتاده از یکدیگر طی جنگ  1950 تا 1953 با یکدیگر دیدار کنند.

این اقدام در راستای کاهش تنش های سیاسی بین دو کره پس از بالاگرفتن اختلافات در ماههای گذشته انجام می شود. گفتنی است رزمایش های نظامی مشترک کره جنوبی که آزمایش های موشکی همسایه شمالی اش را به دنبال داشت، سبب شد دو کشور تا مرز جنگی دیگر پیش بروند.

خبر دیگر اینکه "گلین دیویس" نماینده آمریکا در امور کره‌ شمالی امروز سه شنبه با هدف مذاکره درباره روشهای خلع سلاح هسته‌ ای کره‌ شمالی و تضمین ثبات در شبه جزیره کره به کره‌ جنوبی سفر می کند.

کد N85898

وبگردی