آفتاب
دهقان به مهر خبر داد:

مجلس فردا کلیات بودجه 93 را بررسی می کند/ گزارش تلفیق امروز بین نمایندگان توزیع می شود

مجلس فردا کلیات بودجه 93 را بررسی می کند/ گزارش تلفیق امروز بین نمایندگان توزیع می شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به چاپ لایحه بودجه گفت: لایحه بودجه امروز بین نمایندگان توزیع می شود و فردا در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: کمیسیون تلفیق اعلام کرده که بررسی بودجه در این کمیسیون به پایان رسیده، بنابراین امروز لایحه بودجه چاپ شده و بین نمایندگان توزیع می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از توزیع لایحه بودجه میان نمایندگان بررسی کلیات لایحه بودجه فردا در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق اظهارداشت: در جلسه فردا 10 نفر از نمایندگان در موافقت و 10 نفر از نمایندگان در مخالفت از لایحه بودجه صحبت خواهند کرد در صورتی که رئیس جمهور در جلسه علنی حضور یابد به مدت نیم ساعت فرصت دارد که در دفاع از لایحه بودجه سخنرانی کد.

وی ادامه داد: سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز می تواند در ابتدا و انتهای بررسی کلیات لایحه بودجه به مدت نیم ساعت در دفاع از این لایحه صحبت کند و پس از آن کلیات لایحه بودجه به رای نمایندگان مجلس گذاشته می شود و در صورت تصویب، مجلس وارد بررسی جزئیات این لایحه خوهد شد.

سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد نبز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه کمیسیون تلفیق باید بعد از ظهر امروز تشکیل جلسه دهد گفت: در جلسه بعد از ظهر پیشنهادات کمیسیون ها در خصوص برخی مواد بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: برخی از تبصره های لایحه بودجه جمع بندی نشده که باید در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

وی اظهار داشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرده است که بند هایی از لایحه بودجه که جمع بندی و نهایی شده برای چاپ ارسال شده، بندهایی که جمع بندی نشده نیز در جلسه نوبت عصر کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

به گزارش مهر، لایحه بودجه اواسط آذرماه در موعد قانونی از سوی دولت به مجلس ارسال شد.

تبصره هدفمندی همراه با لایحه به مجلس ارائه نشده بود که پس از رایزنی های نمایندگان و اصرار مجلس دولت این تبصره را به مجلس ارائه داد.

در جلسه نوبت عصر دیروز این تبصره نیز به تصویب نمایندگان رسید.

 

 

کد N85585

وبگردی