آفتاب

برگزاری انتخابات 100درصد الکترونیکی در سال 94

برگزاری انتخابات 100درصد الکترونیکی در سال 94

ایرنا نوشت:

 «جواد ناصریان» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از صدور پایان ماموریت مدیران میانی وزارت کشور خبر داد و گفت: از نیروهای داخلی و متخصص این وزارتخانه به عنوان جایگزین این افراد استفاده و احکام آنان نیز صادر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با بیان اینکه مشکلاتی طی سال های گذشته در بحث ساماندهی نیروی انسانی وجود داشت که برای رفع این مشکلات و استفاده حداکثری از ظرفیت های این وزارت خانه چند بخشنامه جدید از سوی وزیر کشور صادر و ابلاغ گردید، گفت: با صدور این بخشنامه ها فشار زیادی روی ما وجود دارد اما سعی کردیم با این بخشنامه ها فشارها را از استانداران برداریم.

ناصریان یکی از این بخشنامه ها را لزوم به کارگیری کارکنان وزارت کشور در سمت هایی مدیریتی از جمله معاونان استاندار، فرماندار و بخشدار عنوان کرد و اظهارداشت: در گذشته از بین حدود 430 فرماندار کشور تنها 160 فرماندار از کارمندان وزارت کشور بودند و مابقی به این وزارتخانه مامور بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از افراد که در قالب مامور با تجربه کم در پست های بخشداری و فرمانداری منصوب شده بودند و اکنون دارای تجربه مفید هستند و ما نمی خواهیم تجربه این افراد را از دست دهیم بخشنامه ای از سوی وزیر کشور صادر شد که براساس این بخشنامه این افراد اگر بخواهند از تجربه آنان در این وزارتخانه استفاده شود باید به طور دائم و نه به صورت مامور به وزارت کشور منتقل شوند.

ناصریان اظهارداشت: وقتی وزارت کشور را تحویل گرفتیم اکثریت مدیران میانی به صورت مامور از سایر دستگاه ها به این وزارتخانه آمده بودند. با صدور این بخشنامه و ساماندهی نیروها سعی کردیم اکثر مامورین را به دستگاه های خود بازگردانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات آینده به صورت تمام الکترونیکی و مکانیزه برگزار می شود؟ گفت: در صورتی که در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای فراهم آوردن زیرساخت های این موضوع تصویب شود انتخابات 94 به طور 100 درصد الکترونیکی برگزار می شود.

ناصریان ادامه داد: ساخت دستگاههای الکترونیکی اخذ رای برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی چیزی در حدود 350 میلیارد تومان تخصیص اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت در صورتی که 50 درصد این اعتباردر بودجه سال 93 و 50 درصد در بودجه سال 94 به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد انتخابات آینده به صورت 100 درصد الکترونیکی برگزار خواهد شد.

2929

 

 

کد N85559

وبگردی