آفتاب
معاون دادگستری کرمان:

هنر و رسانه‌ از قوی‌ترین ابزارها برای پیشگیری از وقوع جرم هستند

هنر و رسانه‌ از قوی‌ترین ابزارها برای پیشگیری از وقوع جرم هستند

‌معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت‌: یکی از قوی‌ترین ابزارها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی و استفاده از هنر و رسانه‌ است؛ از این رو با تولید فیلم و انیمیشن‌های پیشگیرانه قصد داریم سطح آگاهی‌های عمومی جامعه را بالا ببریم.

حمید خالقی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: پنجمین انیمیشن پیشگیری از وقوع جرم با موضوع (جیب‌بری در اتوبوس) توسط معاونت اجتماعی کرمان تولید شده و اکنون در سایت این معاونت به آدرس www.kermanpishgiri.ir قابل مشاهده و دریافت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: می‌توان با نمایش این فیلم‌ها در رسانه‌ها و استفاده از فضای مجازی و سایبری و حتی تلفن‌های همراه آگاهی‌های عمومی را نسبت به جرائم بالا برد.

خالقی ادامه داد: ساخت فیلم‌های کوتاه و انیمیشن‌های پیشگیری با استفاده از واقعیت‌ پرونده‌های مختلف می‌تواند در ارتقاء آگاهی مردم نقش بسزایی داشته باشد.

معاون اجتماعی دادگستری استان گفت: امید است با آسیب‌شناسی برخی از جرایم و بالا بردن سطح آگاهی جوانان و خانواده‌ها با برنامه‌ریزی‌های اصولی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی بتوان پیشگیری از جرم را به عنوان یک اندیشه در اولویت قرار داد تا شرایطی فراهم شود که همه شهروندان نیز پیش از انجام هر اقدامی با رویکرد تخصصی تدابیر پیشگیرانه را در دستور کار خویش قرار دهند به طوری که در جامعه شاهد کنترل جرم و مهار آسیب‌های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام

کد N85477

وبگردی