آفتاب

پاکستان:حملات پهپادی آمریکا مذاکرات صلح با طالبان را از مسیر منحرف کرد

پاکستان:حملات پهپادی آمریکا مذاکرات صلح با طالبان را از مسیر منحرف کرد

وزیر کشور پاکستان به پارلمان این کشور گفت: حملات پهپادی آمریکا در نوامبر 2013 مذاکرات صلح با طالبان را در پاکستان منحرف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "نثارعلی خان"، وزیر کشور پاکستان گفت: ارتباط با طالبان در مرحله پیشرفته قرار داشت اما حمله پهپادی آمریکا در نوامبر 2013 که باعث کشته شدن حکیم‌الله محسود، رهبر طالبان شد این روند را منحرف کرد.

وی افزود: ارتباطاتی میان تحریک طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد از جمله نامه‌ای امضا شده از جانب حکیم الله محسود وجود داشت اما متاسفانه کشته شدن این رهبر طالبان توسط آمریکا روند صلح میان این گروه شبه‌نظامی و دولت پاکستان را منحرف کرده است.

وزیر کشور پاکستان در ادامه به پارلمان گفت: کشته شدن رهبر تحریک طالبان پاکستان در وزیرستان شمالی باعث تخریب و مخدوش شدن روند صلح با این گروه شبه‌نظامی شده است.

اقدامات بار دیگر برای ایجاد ارتباط با "ملا فضل الله" ، رهبر جدید این گروه شبه‌نظامی که هم اکنون در ولایت کنر در شرق افغانستان به سر می‌برد، از سر گرفته شده است اما این رهبر جدید طالبان پاکستان هنوز واکنشی از خود نشان نداده است.

این مقام مسئول دولت اسلام آباد همچنین گفت: گزینه برقراری ارتباط با سایر گروه‌های داخل و خارج تحریک طالبان پاکستان از پیش صورت گرفته و موفقیت‌های مهمی به دست آمده است اما حمله انتحاری علیه نیروهای امنیتی در شهر بانو واقع در شمال غرب پاکستان براین ارتباطات خدشه وارد کرده است. چرا که طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

در جریان آن حمله 20 سرباز ارتش پاکستان کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N85467

وبگردی