آفتاب
با ارسال یادداشتی به بان‌کی مون

ایران موارد بارز اقدامات تروریستی علیه دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های ایران را اعلام کرد

ایران موارد بارز اقدامات تروریستی علیه دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های ایران را اعلام کرد

اعلام موارد بارز اقدامات تروریستی علیه دیپلماتها و نمایندگیهای ایران در یمن و لبنان به دبیرکل سازمان ملل متحد

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به دبیرکل سازمان ملل متحد و اشاره به قطعنامه‌های مجمع عمومی در خصوص نقض ایمنی و امنیت دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک، به سه حادثه بارز تروریستی ظرف یک سال گذشته علیه دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در یمن و لبنان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نامه ابتدا به حادثه حمله و ربودن احمد نیک بخت، دیپلمات کشورمان در یمن در 30 تیرماه گذشته توسط تروریستهای مسلح اشاره شده و اینکه تاکنون هیچ پیشرفتی برای بازگرداندن وی حاصل نشده است.

در بخش دیگری از این یادداشت به حادثه تروریستی مقابل سفارت کشورمان در آبان ماه گذشته در بیروت اشاره شده که طی آن علاوه بر کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان بیگناه لبنانی، رایزن فرهنگی سفارت، همسر یکی از دیپلماتها و سه نفر از کارکنان محلی سفارت به شهادت رسیدند.

گردانهای عبدالله عزام وابسته به القاعده مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و این گروه تحت فرماندهی تبعه سعودی به نام ماجد الماجد بوده که در پی آن پس از بازداشت، درگذشت.

همچنین در این یادداشت به حادثه اخیر تروریستی که به شهادت ابوالقاسم اسدی، دیپلمات شاغل در نمایندگی کشورمان در یمن منجر گردید، اشاره شده و درخواست ایران برای بکارگیری نهایت تلاش جهت پیشگیری از موارد آتی و پیگرد قانونی و همچنین مجازات عاملان این حملات مورد تاکید واقع شده است.

در این زمینه ایران آمادگی خود را برای همکاری و به مجازات رساندن عاملان این حملات اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل هر دو سال یکبار گزارش جامعی از اقدامات نقض حقوق دیپلماتیک و کنسولی علیه دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک تهیه می‌کند و اعلام موارد اخیر با هدف جلب توجه دولتهای عضو سازمان ملل متحد و درج این موارد در این گزارش فوق الذکر به دبیرکل اعلام شده که به صورت سند مجمع عمومی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N85459

وبگردی