آفتاب

حمایت اوباما از تلاش‌های یمن در مبارزه با القاعده

حمایت اوباما از تلاش‌های یمن در مبارزه با القاعده

اوباما ضمن استقبال از خاتمه مذاکرات ملی در یمن، تعهد آمریکا را به ادامه حمایت از تلاش‌های این کشور عربی برای غلبه بر القاعده مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با عبد ربه منصور هادی، همتای یمنی خود، پایان یافتن موفقیت‌آمیز مذاکرات ملی را به عنوان نقطه عطفی مهم در روند انتقال سیاسی یمن توصیف کرد.

عبد ربه منصور هادی فوریه 2012 میلادی در پی یک توافقنامه انتقال قدرت که به حکومت علی عبدالله صالح، در یمن و 11 ماه اعتراض‌های گسترده در سراسر این کشور پایان داد، قدرت را به دست گرفت. وی متعهد شده بود، طی دوره انتقالی دو ساله خود اصلاحاتی را به منظور آغاز گفت‌وگوی ملی با حضور همه گروه‌های سیاسی انجام دهد و با القاعده در منطقه مبارزه کند.

کاخ سفید اعلام کرد، اوباما به ادامه حمایت از روند انتقالی در یمن از جمله تلاش‌های این کشور برای تقویت اوضاع اقتصادی خود متعهد شد.

روسای جمهوری آمریکا و یمن همچنین بر تعهد خود به یک مشارکت امنیتی مستحکم از جمله تقویت دستگاه‌های امنیتی یمن برای غلبه بر القاعده تاکید کردند.

دولت اوباما حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه القاعده را در پی منصوب شدن عبدربه منصور هادی به سمت ریاست‌جمهوری یمن در مناطق جنوبی این کشور تشدید کرده است.

انتهای پیام

کد N85286

وبگردی