آفتاب
به منظور دستیابی به توافق نهایی /

مقامات غربی برگزاری مذاکرات هسته ای در نیویورک را تایید کردند

مقامات غربی برگزاری مذاکرات هسته ای در نیویورک را تایید کردند

تهران – ایرنا – مقامات غربی روز دوشنبه تایید کردند که دور نخست مذاکرات ایران و 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی بهمن ماه در نیویورک برگزار می شود.

بگزارش خبرگزاری رویترز از دو مبدا نیویورک و بروکسل، یک مقام غربی در مورد طرح برگزاری این مذاکرات در اواسط ماه فوریه (بهمن ماه) در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک اظهار داشت: منتظر اعلام رسمی در این زمینه باشید که بزودی انجام می شود.

وی افزود: یکی از دلایل انتقال محل برگزاری مذاکرات به نیویورک این است که زیرسازهای سازمان ملل شبیه ژنو است.

یک مقام غربی دیگر نیز سخنان مقام مزبور را تایید کرد.

پیش از این یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی اواخر بهمن ماه در نیویورک برگزار می شود.

مذاکرات ایران و 1+5 برای توافق نهایی اواخر بهمن ماه در نیویورک برگزار می شود

این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این مذاکرات با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران و نیز کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 در نیویورک برگزار خواهد شد.

این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه آغاز مذاکرات توافق اولیه نیز در نیویورک بود، تصریح کرد: در نشست آینده نیویورک برای توافق نهایی، درباره دستور کار مذاکرات، سطح و نحوه ادامه آن به منظور حصول به توافق نهایی تصمیم گیری خواهد شد.

مترجمام**9109 **1856

اول ** 1610
کد N85047

وبگردی