آفتاب

باران در نیمه غربی و شمال شرق ایران/ باد در تهران/ امیدواری برای هوای سالم

باران در نیمه غربی و شمال شرق ایران/ باد در تهران/ امیدواری برای هوای سالم

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارش باران که از امروز دوشنبه از غرب وارد کشور شده در روز سه شنبه شدت پیدا می کند و در مناطق کوهستانی برف پیش بینی می شود.

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای کشور به خبرآنلاین گفت: با ورود سامانه بارش از غرب کشور، در استانهای غربی مانند ایلام، کردستان و کرمانشاه که امروز موجب بارش باران شد،‌ فردا سه‌شنبه شدت بیشتری پیدا می‌کند. ضمن اینکه در مناطق کوهستانی افت دما و برف پیش بینی می شود.

او با بیان اینکه فردا استان های شمالی سردتر می شوند گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه این سامانه از جنوب غرب تا شمال را پوشش می دهد و استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارانی می شوند.

وظیفه در مورد وضعیت آب و هوای مناطق مرکزی گفت: از ظهر سه شنبه، باران ضعیفی در مناطق مرکزی می بارد. اما انتظار باران شدید در استان های مرکزی مانند قزوین و زنجان را نداریم. روز چهارشنبه سامانه بارش، شمال شرق کشور مانند استانهای خراسان رضوی را دربر می گیرد و روز پنج شنبه هم جنوب شرق را به طور خیلی ضعیف پوشش می دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بارش باران در تهران ضعیف است اما چون این سامانه بارش فردا از تهران عبور می کند از سه شنبه شب هوای پایتخت کمی سرد می شود.  روز چهارشنبه در تهران وزش باد و افت کم دما را پیش بینی می کنیم که همین سبب می شود تا روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هوای تهران سالم باشد.

47232

کد N85017

وبگردی