آفتاب

نامه شورای مرکزی خانه احزاب به وزیر کشور برای بازگشایی

نامه شورای مرکزی خانه احزاب به وزیر کشور برای بازگشایی

تهران – ایرنا – عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران از ارسال نامه ای به وزیر کشور برای بازگشایی خانه احزاب و امکان برگزاری کنگره دوره پنجم آن خبر داد.

فرج کمیجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: مجمع عمومی خانه احزاب چهار سال پیش به صورت قانونی با محوریت غلامحسین امیری عضو انجمن جامعه اسلامی مهندسین تشکیل و شورای مرکزی آن هم انتخاب شد.

وی با یادآوری این که شورای مرکزی دوره چهارم خانه احزاب ایران این مدت جلسات خود را تشکیل داده است، اظهار داشت: البته در دولت قبل کارشکنی هایی نیز رخ داد و پس از گذشت دو سال از عمر دوره چهارم، تا به امروز دیگر اجازه برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب شورای مرکزی جدید داده نشده است.

کمیجانی اضافه کرد: البته اگرچه شورای مرکزی در این دوسال که اجازه برگزاری کنگره به آن داده نشد ولی جلساتش برگزار می شود.

دبیرکل مجمع فرهنگیان گفت: اکنون طبق قانون شورای مرکزی قبلی، این شورا باید کنگره برگزار کند تا بتواند هیات رییسه مجمع عمومی را انتخاب کند تا مجمع عمومی تشکیل شود و انتخابات جدید شکل بگیرد.

کمیجانی گفت: البته تا این جای کار مشکلی ندارد ولی برخی، این طرف و آن طرف حرف هایی می زنند که نمی گذارند این کنگره برگزار شود.

وی گفت: شورای مرکزی خانه احزاب ایران در نامه خود از وزیر کشور و معاون سیاسی وی تقاضا کرده است که مقدمات برگزاری مجمع عمومی را به شورای مرکزی خانه احزاب دوره چهارم بدهند تا انتخابات شکل گیرد.

دبیر کل مجمع فرهنگیان تاکید کرد: در این صورت تمامی احزاب می توانند با مشارکت خود برای خانه احزاب تصمیم گیری و شورای مرکزی دوره پنجم را انتخاب کنند.

سیام**1058 ** 1418
کد N84928

وبگردی