آفتاب

آمریکا از دمشق خواست اجازه رسیدن کاروان های امدادی را به حمص بدهد

آمریکا از دمشق خواست اجازه رسیدن کاروان های امدادی را به حمص بدهد

تهران – ایرنا – واشنگتن روز دوشنبه از دولت سوریه خواست اجازه رسیدن کاروان های حامل کمک های غذایی و انساندوستانه را به بخش قدیمی شهر حمص بدهد که ساکنان آن از شدت گرسنگی رو به مرگ هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، دولت آمریکا همچنین از دمشق خواست که به همه شهروندان غیرنظامی اجازه ترک آزادانه بخش محاصره شده حمص را بدهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین آمده است: پیشنهاد دمشق در مذاکرات صلح برای خروج زنان و کودکان از بخش تحت اشغال حمص کافی نیست و نمی تواند جایگزین رساندن کمک به آنها باشد که به شدت به آن نیاز دارند.

ˈادگار واسکوئزˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که همزمان با ملاقات دو طرف درگیر در سوریه با میانجی گری ˈاخضر ابراهیمیˈ منتشر شد، افزود: وضع بسیار ناامید کننده است زیرا مردم حمص از فرط گرسنگی شدید در حال مرگ هستند.

وی افزود: ما شاهد اجرای روش های مطرود مشابهی از سوی نیروهای دولتی سوریه از طریق تحمیل گرسنگی شدید بر ساکنان بخش های مسکونی بوده ایم.

به گفته واسکوئز، برای نمونه با وجود آنکه در معظمیه اجازه خروج محدود ساکنان محاصره شده آن داده شد، اما هنوز امکان ارسال مواد غذایی امدادی و دیگر کمک های انساندوستانه وجود ندارد و نباید چنین وضعی در حمص تکرار شود.

، Edgar Vasquez ، Lakhdar Brahimi ،

مترجمام**1486**1856
کد N84852

وبگردی