آفتاب

سیاستمدار پاکستانی: دعوت روحانی از سرمایه گذاران خارجی؛ اثرات مثبتی بر اقتصاد جهانی دارد

سیاستمدار پاکستانی: دعوت روحانی از سرمایه گذاران خارجی؛ اثرات مثبتی بر اقتصاد جهانی دارد

اسلام آباد - ایرنا - کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در پاکستان تاکید کرد: دعوت حسن روحانی رییس جمهوری ایران در مجمع جهانی اقتصاد از شرکت های بزرگ تجاری برای سرمایه گذاری در ایران؛ اثرات مثبتی بر منطقه و جهان گذاشته است.

ˈرحیم الله یوسف زییˈ دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: سخنرانی دکتر روحانی در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد و دعوت وی از شرکت های خارجی برای استفاده از فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف در ایران؛ تحولات مهمی را در عرصه تعاملات ایران و جهان بازتاب داده و بیانگر اراده ایران برای داشتن روابط مستحکم اقتصادی با جامعه بین الملل است.

سردبیر روزنامه انگلیسی زبان ˈنیوزˈ شهر ˈپیشاورˈ در شمال غرب پاکستان خاطرنشان کرد: ایران جهت ارائه هر نوع تضمین برای سرمایه گذاران خارجی آماده بوده و کشورهای غربی باید پیشنهاد رییس جمهوری ایران را بطور جدی پیگیری کنند.

وی با اشاره به حمایت همیشگی ایران از سیاست های صلح آمیز و همچنین تمایل کشورمان به توسعه همکاری های اقتصادی با سایر کشورهای جهان گفت: تعامل و نزدیکی میان ایران و جامعه بین المللی درخصوص مسائل مختلف به ویژه برای کشورهای منطقه بسیار دلگرم کننده است.

یوسف زیی افزود: رویکرد دولت روحانی و سیاست های وی باعث تاثیرات گسترده و مثبت در منطقه و جهان شده و سخنان رییس جمهوری ایران در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد درباره برنامه هسته ای ایران بار دیگر به جهان اطمینان داد که ایران هرگز بدنبال تولید سلاح اتمی نبوده و غنی سازی اورانیوم را تنها برای استفاده در مقاصد صلح آمیز انجام می دهد.

رحیم الله یوسف زیی تاکید کرد: توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5؛ صداقت ایران برای حل و فصل مسائل از طریق گفت وگو را بازتاب داده و با توجه به فتوای قاطعانه آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در حرام اعلام کردن تولید و استفاده از سلاح هسته ای؛ ایران عدم پیگیری فعالیت هسته ای با مقاصد نظامی گری را متضمن کرده است.

آساق ** 1095**1392
کد N84550

وبگردی