آفتاب

رمادی پاکسازی شد

رمادی پاکسازی شد

ایسنا نوشت:

یکی از فرماندهان ارشد ارتش عراق اعلام کرد که 85 درصد از شهر الرمادی از کنترل شبه‌نظامیان داعش خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "رشید فلیح"، فرمانده عملیات نظامی در استان الانبار خاطرنشان کرد: 85 درصد از شهر الرمادی و مناطق اطراف آن از کنترل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خارج شده است و نیروهای نظامی تدابیری را برای تسهیل در رفت و آمد خودروها اتخاذ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح عراق پس از آنکه با هلی‌کوپتر ضربه‌های مهلکی را به تروریست‌ها وارد کردند، 20 تروریست را به هلاک رسانده و تعدادی از خودروهای آنها را در منطقه "البوفراج" به ‌آتش کشیدند.

این مقام عراقی افزود: تروریست‌ها تلاش کردند تا مانع از پیشروی‌های ارتش و نیروهای امنیتی شوند اما تعدادی از ‌آنها به هلاکت رسیده و برخی دیگر به مناطق دیگر گریختند و ما به تعقیب آنها ادامه می‌دهیم تا مناطق استان الانبار را به صورت کامل پاکسازی کنند.

در همین راستا، یک مسئول عراقی اظهار کرد که این شبه‌نظامیان وابسته به القاعده مسجدی را در شمال شرق بعقوبه (57 کیلومتری شمال شرق بغداد) به آتش کشیدند.

"عدنان غضبان ملا جواد"، رئیس شورای شهر در ناحیه "العباره" اظهار کرد: آنها یکی از مساجد روستایی در شرق ناحیه العباره را به آتش کشیدند تا به زعم خود به فتنه‌افکنی بپردازند.

این مقام عراقی گفت: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که همین جنایتکاران یک خانه‌ای را منفجر کرده که بر اثر آن یک تن از اعضای خانواده کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند و همین افراد پنج تن از اعضای شورای بیداری را به قتل رساندند.

در همین حال، "خضیر خلف شلال"، مدیر بهداشت استان الانبار در مصاحبه با یک روزنامه عراقی گفت: در عملیات نظامی نیروهای عراقی که از سی‌ام ماه گذشته ‌آغاز شده، 125 تن کشته و 541 تن زخمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما با توجه به شرایط فوق‌العاده این استان نمی‌توانیم بین قربانیان نظامی و غیرنظامی تفاوتی قائل شویم چرا که برخی از قربانیان که غیرنظامی هستند، لباس‌های نظامی به تن می‌کنند و در برخی موارد عکس این مساله نیز رخ می‌دهد.

5252

کد N84345

وبگردی