آفتاب

معاون حزب حاکم ترکیه درصد آرای این حزب را 50 درصد دانست

معاون حزب حاکم ترکیه درصد آرای این حزب را 50 درصد دانست

آنکارا - ایرنا - ˈمحمد علی شاهینˈ معاون حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه، به رغم نتایج منتشره از سوی موسسه های مختلف نظرسنجی مبنی بر کاهش آرای این حزب، درصد آرای حزب حاکم در انتخابات آینده را 50 درصد خواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وی که نماینده مردم شهر ˈکارابوکˈ در مجلس ملی ترکیه است، در سخنانی در این شهر با ادعای اینکه یک طرح ˈمهندسی شده سیاسیˈ در جامعه ترکیه علیه حزب عدالت و توسعه در حال اجرا است، گفت: اهداف این طرح کاهش جدی آرا حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی و ممانعت از نامزدی ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: طبق آخرین نظرسنجی ها، درصد آرا حزب عدالت و توسعه نزدیک به 50 درصد است و انتخابات محلی ماه مارس ( فروردین ماه )، انتخابات تعیین سرنوشت آینده ترکیه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نتایج یک نظرسنجی در ترکیه در پی تنش سیاسی و رسوایی مالی اخیر در این کشور که هفته گذشته منتشر شد، حاکی از کاهش آرا حزب حاکم عدالت و توسعه در 30 شهر و کلان شهر بود.

نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ˈگزیˈ ترکیه نشان می دهد که آرای حزب عدالت و توسعه به نزدیک 40 درصد رسیده است.

حزب عدالت و توسعه در آخرین همه پرسی این کشور بیش از 50 درصد آرا را کسب کرده بود.

بر اساس این گزارش، این نظرسنجی در 30 شهر کلان شهر ترکیه و در گفت و گو با 43 هزار و 988 نفر انجام شده است.

بنابر نتایج این نظرسنجی، حزب حاکم عدالت و توسعه 5/39 درصد، حزب جمهوریخواه خلق 7/32 درصد، حزب حرکت ملی 8/17 درصد و حزب صلح و دمکراسی 9/7 درصد آرا را در انتخابات آینده بدست خواهند آورد .

نتایج این نظر سنجی حاکی از آن است که حزب حاکم عدالت و توسعه در استانبول بزرگترین شهر ترکیه 6/48 درصد آرا و حزب مخالف جمهوری خواه خلق 8/39 درصد را دارا هستند.

خاورم**2012**230**1651
کد N84239

وبگردی