آفتاب
مراسم گرامیداشت سالروز شهید مسعود علی‌محمدی

عباسی: باید به جای افراد معمولی از افراد ارزشمند مواظبت کنیم

عباسی: باید به جای افراد معمولی از افراد ارزشمند مواظبت کنیم

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان این که در حال حاضر ممکن است ترورها خاموش انجام شود افزود: دشمن موضوعات راهبردی ما را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم گرامیداشت سالروز شهید مسعود علی‌محمدی با حضور فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی، فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، محمدرضا گنجعلی رییس پردیس علوم پایه، حجت‌الاسلام کربلایی نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

عباسی در این مراسم با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با شهید علی‌محمدی در دوران دانشجویی و ادامه همکاری‌های‌شان در زمینه هسته‌یی و سازمان انرژی اتمی، گفت: در جامعه ما مرضی وجود دارد مبنی بر پنهان کردن افراد و موضوعات. در این باره می‌توان به شهادت رضایی‌نژاد اشاره کرد. در زمانی که من مسوولیت داشتم برخی تلاش می‌کردند که شهید احمدی روشن را به عنوان دانشجوی شریف معرفی کنند که من در این زمینه وارد شدم. برخی دیگر نیز تلاش کردند شهید رضایی‌نژاد را به گونه‌ای نشان دهند که هنوز دانشجوی دانشگاه خواجه‌نصیر است اما سوال اصلی این است چرا ما درباره این مسائل با اقتدار وارد نمی‌شویم.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: شهید علی‌محمدی جزو اولین افرادی بود که در زمینه شتاب‌دهنده فعالیت کرد و در سال 1368 هنوز دکترای خود را اخذ نکرده بود در تیم‌های اولیه در محاسبات غنی‌سازی حضور داشت. هم‌چنین وی در تهیه نقشه راه صنعت هسته‌یی مشارکت کرده و در این زمینه کتابچه‌ای تهیه شد مبنی بر این که چگونه در زمینه هسته‌یی حرکت کنیم.

او با اشاره به دوران ریاست آقازاده در سازمان انرژی اتمی، افزود: در سال 1376 پس از برعهده‌گیری ریاست‌جمهوی توسط محمد خاتمی، آقازاده با تجربه‌ای که در طول دوازده سال در وزارت نفت به دست آورده بود توانست صنعت هسته‌یی را متحول کند.

عباسی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن یاد و خاطره‌ شهدای هسته‌یی، گفت: در حال حاضر ما علمای بسیاری داریم که زنده هستند. نباید با برچسب زدن بیخودی همدیگر را حذف کنیم. خیلی از خودکفایی‌های کشور محصول کارهای انجام شده توسط شهدای هسته‌یی است اما در اینجا سوال این است که چقدر در دوران حیات آن‌ها به آنان کمک کرده‌ایم.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آن‌هایی که مسوول و مدیر هستند برای موضوعات استراتژیک تشکیلات استراتژیک داشته باشند. دیگر دوره سعی و خطا گذشته است. ما نباید به شبیه‌سازی‌ها، فن‌آوری نانو ساده‌انگارانه نگاه کنیم. در حال حاضر ممکن است ترورها خاموش انجام شود. دشمن موضوعات راهبردی ما را مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: هر چه ما در عمق مسائل علمی وارد شویم با ترور مواجه خواهیم شد. باید از افراد ارزشمند برای کشور مواظبت کرده و به آن‌ها توجه کنیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم همسران شهدای هسته‌یی حضور داشتند که در پایان توسط حجت‌الاسلام کلانتری، گنجعلی رییس دانشکده علوم پایه و حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی لوح سپاس به آنان اعطا شد.

انتهای پیام

کد N84235

وبگردی