آفتاب

تشریح برنامه‌های اقلیت‌های دینی کشور برای دهه فجر

تشریح برنامه‌های اقلیت‌های دینی کشور برای دهه فجر

نمایندگانی از اقلیت‌های دینی برنامه‌های خود را برای ایام‌الله دهه فجر تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید تقوی مسئول کمیته اقلیت‌های دینی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری با بیان این‌که «در پیروزی انقلاب زرتشتی‌ها، کلیمی‌ها و آشوری‌ها نیز در کنار ملت بزرگوار ایران بودند» گفت: امسال هم این اقلیت‌های دینی برنامه‌هایی دارند که در حدود شش استان همچون آذربایجان غربی، شرقی، یزد، کرمان و اصفهان برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های عمومی اقلیت‌های دینی در روز دوازدهم بهمن و حضور در مرقد مطهر امام (ره) و نثار گل است و برنامه عمومی بعدی آنها به صدا در آوردن ناقوس کلیساها و دیدار تعدادی از روحانیون و مسئولان اقلیت‌های دینی با مسئولان کشوری و لشکری است.

در ادامه این نشست، نماینده انجمن زرتشتیان تهران گفت: انجمن زرتشتیان در جمعه یازدهم بهمن ماه راس ساعت 8:30 مراسم دعاخوانی حضرت امام خمینی (ره) را در انجمن موبدان دارند و در روز شنبه دوازدهم بهمن ماه همزمان با ورود امام ناقوس کلیساها را به صدا در می‌آورند و در روز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه اجرای برنامه آموزش‌های شش‌گانه زرتشتی را دارند و در هفدهم بهمن ماه مهمانی لاله‌ها در قبرستان ارامنه با حضور ریاست انجمن زرتشتیان و نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و در عصر همان روز برنامه‌های متنوع مهد‌کودک را نیز برای کودکان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها در هجدهم بهمن ماه برگزاری نمایشگاه‌های فروشگاه سازمان زنان زرتشتی و اجرای مسابقات زرتشتی است و در روز 22 بهمن ماه نیز همراه با ملت بزرگ ایران از ساعت 9 صبح در راهپیمایی 22 بهمن ماه شرکت می‌کنند.

در ادامه نماینده خلیفه‌گری ارامنه تهران گفت: برگزاری مسابقات بوکس، فوتبال، فوتسال چهارجانبه و مراسم تقدیر از ورزشکاران در مجموعه ورزشی آرارات و اجرای نمایش افرادی از کشور ارمنستان از دیگر برنامه‌هاست که در سوم بهمن ماه برگزار شده و در هفدهم بهمن ماه نیز در مراسم ویژه بزرگداشت شهدای اقلیت‌های مذهبی در مزار شهدای ارامنه تهران شرکت می‌کنند و در 22 بهمن ماه در مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن شرکت می‌کنند.

در ادامه این مراسم نماینده انجمن آشوریان ایران گفت: ما در ایام‌الله دهه فجر تزیین مدارس آشوری و انجمن آشوری تهران را داریم، در دوازدهم بهمن ماه با به صدا در آوردن زنگ انقلاب در مدارس شرکت می‌کنیم. در دوازدهم بهمن ماه نثار تاج گل بر مرقد امام (ره) را داریم و با خانواده‌های شهدا و آزادگان آشوری دیدار کرده و در مراسم شهدای آشوری که در هفدهم بهمن ماه است در آرامستان آشوریان شرکت می‌کنیم و در هفدهم بهمن ماه نیز برگزاری آیین مهمانی لاله‌ها را با حضور خانواده‌های شهدای اقلیت‌های دینی در ساعت 14 برگزار می‌کنیم و همچون سایر اقشار و اقلیت‌های مذهبی در 22 بهمن ماه در راهپیمایی حضور به هم می‌رسانیم.

همچنین نماینده انجمن کلیمیان کشور با تبریک ایام‌الله دهه فجر و ارائه برنامه‌های این اقلیت‌ دینی، اظهار کرد: ما در ایام‌الله دهه فجر همچون سایر اقلیت‌ها در دوازدهم بهمن ماه نثار تاج گل و ادای احترام به بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را داریم و در هفدهم بهمن ماه در مراسم تجلیل از شهدای اقلیت‌های دینی شرکت کرده و در 22 بهمن ماه نیز در مراسم راهپیمایی شرکت می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های انجمن کلیمیان، گفت: ما در دهم بهمن ماه مراسم دعا و نیایش و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب و مسئولین محترم را با قرائت دعای «مزامیر داوود» در کلیسای یوسف‌آباد تهران داریم و در 22 بهمن ماه نیز درمان رایگان بیماران را در بیمارستان خیریه انجمن کلیمیان تهران داریم.

انتهای پیام

کد N84013

وبگردی