آفتاب

پیش نویس لایحه احزاب در شورای هماهنگی اصلاحات بررسی شد

پیش نویس لایحه احزاب در شورای هماهنگی اصلاحات بررسی شد

تهران – ایرنا - رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از آغاز بررسی پیش نویس لایحه احزاب در نشست این شورا خبر داد و گفت: از دیدگاه همه صاحب نظران سیاسی، اجتماعی، علمای اعلم سیاست برای بررسی تنظیم پیش نویس لایحه احزاب استفاده می کنیم.

داوود محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این تصمیم به دلیل اهمیت کار احزاب در کشور و ائتلاف حقوق شهروندی و مدنی منطبق با قانون اساسی گرفته شد چرا که شکل و ادامه فعالیت احزاب در آینده منوط به یک لایحه قوی است.

وی ادامه داد: مصمم هستیم هم با دولت و هم مجلس تعامل کنیم و نظرات خودمان را به طور اصولی مطرح کنیم تا قانون احزابی که در شان نظام جمهوری اسلامی است در مجلس به تصویب برسد.

محمدی درباره نشست شورای هماهنگی اصلاحات گفت: یکی از مسایلی که به طور جدی در جلسه مطرح شد این بود که بهترین جایی که می تواند پیش نویس لایحه احزاب مورد بررسی قرار گیرد خانه احزاب است.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: کار خانه احزاب مدتی دچار وقفه شد که در جلسه ای که در وزارت کشور برگزار شد از وزیر کشور خواستیم که هرچه زودتر خانه احزاب فعال شود که ایشان هم قول دادند این مهم انجام گیرد.

وی با بیان این که کلیات دیگری هم در جلسه شورا مطرح شد، گفت: لایحه باید متضمن آزادی کامل عقیده، نظرات، کار و فعالیت احزاب وهمچنین استفاده از رسانه و تضمین امنیت فعالیت احزاب در کشور در چهارچوب قانون اساسی باشد.

محمدی ادامه داد: در لایحه باید روح آزادی و عدالت متجلی باشد یعنی تشکلها و احزاب بتوانند راحت فعالیت کنند البته تاکید ما بر این است که این فعالیت ها باید در چهارچوب قانون اساسی باشد.

ادامه دارد...

سیام **1058 ** 1418
کد N83959

وبگردی