آفتاب

نوجوانی طعمه کروکودیل شد

نوجوانی طعمه کروکودیل شد

کوالالامپور – ایرنا – نوجوان 12 ساله استرالیایی در سواحل شمالی این کشور طعمه یک کروکودیل سه متری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، پلیس استرالیا اعلام کرد این پسر 12 ساله با دوستان خود در سواحل پارک ملی ˈکاکادوˈ مشغول شنا بود که یک کروکودیل به آنها حمله ور شد و این پسر تاکنون یافت نشده است.

در حمله این کروکودیل دو نفر دیگر نیز آسیب دیدند و تلاش گروه های نجات برای یافتن این پسربچه 12 ساله ناموفق بوده است.

گروه های امداد و نجات که مجوز شلیک به طرف کروکودیل های بالاتر از سه متر را دریافت کرده اند تاکنون پس از کشتن دو کروکودیل اثری از آثار این پسر بچه در معده آنها نیافتند.

این کروکودیل که در آبهای شور شمال استرالیا زیست می کند تا هفت متر رشد می کند و وزنی بیش از یک تن دارد.

قانون حفاظت از این نوع موجودات که در سال 1971 مصوب شد باعث افزایش قابل توجه این نوع کروکودیل ها در مناطق شمالی استرالیا شده است.

جمعیت این نوع کروکودیل ها بین 75 تا صد هزار عدد تخمین زده شده است. سال گذشته نیز در حادثه ای مشابه یک مرد در 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر داروین استرالیا طعمه کروکودیل پنج متری شد.

23 گونه کروکودیل در جهان زندگی می کنند که دو گونه از آنها در استرالیا یافت می شود. کروکودیل آب شور در استرالیا بیشتر در رودخانه ها و در امتداد خط ساحلی یافت می شود. حوزه زندگی این جانور تا بیشتر سواحل شمالی رودخانه ها و باتلاق ها نیز کشیده شده است.

در اواخر دهه 1960 مقامات محیط زیست استرالیا دریافتند شکار بی رویه کروکودیل آب شور باعث کاهش چشمگیر جمعیت آنان شده است تا حدی که صنعت پرورش کروکودیل هم در خطر ورشکستگی است و با تلاش و پیگیری طرفداران محیط زیست و شکارچیان، کروکودیل ها از طرف دولت تحت قانون حفاظت کامل درآمدند.

کروکودیل آب شور در سال 1970 در غرب استرالیا، در سال 1971 در مناطق شمالی و در سال 1974 در کوئینزلند تحت حفاظت قرار گرفتند.

آساق**د.م**1611
کد N83662

وبگردی