آفتاب
یک استاد حوزه:

دروغ‌گویی در حکومت مهدوی جایگاهی ندارد

دروغ‌گویی در حکومت مهدوی جایگاهی ندارد

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب خودسازی و بی‌تفاوت نبودن نسبت به موضوعات و مباحث جامعه را از گام‌های اولیه در تحقق جامعه منتظر مهدوی عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب خودسازی و بی‌تفاوت نبودن نسبت به موضوعات و مباحث جامعه را از گام‌های اولیه در تحقق جامعه منتظر مهدوی عنوان کرد.

زیبا پرهیزکار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، با بیان این‌که «در روایات اسلامی انتظار فرج افضل‌ عبادات است» گفت: انتظار در جامعه مهدوی دو رویکرد مثبت و منفی دارد.

وی با بیان این‌که «بی‌تفاوت بودن نسبت به مباحث و موضوعات جامعه از ویژگی‌های انتظار منفی است» گفت: در جامعه منتظر نمی‌توان نسبت به مسائل جاری بی‌تفاوت و بی اعتنا بود؛ چراکه پویایی لازمه و شرط جامعه متعالی مهدوی است.

این پژوهشگر علوم قرآنی در تعریف انتظار مثبت خاطرنشان کرد: در انتظار مثبت هر فردی نسبت به جایگاه و مسئولیتی که بر عهده دارد در برابر زمینه‌سازی برای ظهور منجی موعود(عج) مسئول است و وظیفه دارد.

پرهیزکار یادآور شد: مبلغ و زمینه‌ساز حکومت مهدوی در عصر غیبت باید ابتدا خود عامل به کردار و گفتار مهدوی باشد تا بتواند به‌صورت عملی اشاعه‌دهنده فرهنگ و معارف مهدوی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب با تشریح ویژگی‌های خانواده منتظر به نقش مهم و کلیدی والدین در انتقال مفاهیم مهدوی اشاره کرد و گفت: والدین نمی‌توانند مبلغ رفتاری برای کودکان و فرزندان خود باشند که خودشان در عمل به آن تقید ندارند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خانواده منتظر این است که والدین در عمل و همگام با کودک برای درک مفاهیم و معارف مهدوی حرکت کنند.

پرهیزکار با بیان این‌که «دروغ‌گویی در حکومت مهدوی جایگاهی ندارد و جامعه با کذب بی ارتباط است» افزود: به‌طور مثال والدین نمی‌توانند در حالی فرزندان را از دروغ گفتن نهی کنند که در مقابل خودشان این عمل را انجام می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب یادآور شد: خانواده به‌عنوان مهم‌ترین رکن جامعه برای حرکت به سمت جامعه منتظر و زمینه‌ساز برای ظهور باید ملاک و معیارهایش مطابق با تعریف دین مبین اسلام از موضوع‌های مختلف باشد.

انتهای پیام

کد N83606

وبگردی