آفتاب
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی:

بسترهای امن برای سرمایه‌کذاران فراهم شود/دیگر قوای کشور به دولت کمک کنند

بسترهای امن برای سرمایه‌کذاران فراهم شود/دیگر قوای کشور به دولت کمک کنند

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: بعد از دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در اقتصاد ایران، مهمترین کاری که باید انجام شود، ایجاد بسترهای امن برای فعالیت آنهاست.

فرشید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در دولت‌های قبل نیز مسئولان خواستار حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران بوده‌اند اما دعوت مستقیم آقای روحانی در اجلاس داووس نشان‌دهنده آمادگی نسبی و مناسب بودن شرایط فعلی کشور برای حضور این سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: این دعوت در واقع به معنی آمادگی ایران جهت برقراری امنیت سرمایه‌گذاران در کشور و ایجاد جاذبه برای آنهاست. با توجه به تجربه سال‌های گذشته، امیدواریم بسترسازی‌ها به گونه‌ای انجام شود که هم سرمایه‌گذاران خارجی و سهم سرمایه‌داران ایرانی که در خارج از کشور به سر می‌برند، به کشور برگردند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی و هدایت درست سرمایه‌ها، نیازهای کشور را با حضور سرمایه‌گذاران خارجی مرتفع کند. اگر سرمایه‌های وارد شده در حوزه درست خرج نشود، ممکن است به اقتصاد داخلی کشور لطمه وارد کند. البته حضور سرمایه‌گذاران خارجی اثرات مثبتی مثل ایجاد شغل و رفع بیکاری و حضور در عرصه‌های بین‌الملل را به همراه خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه "تنها دولت تنها حامی سرمایه‌گذاران باشد"، تصریح کرد: نهادهای دیگر بویژه دو قوه مقننه و قضاییه نیز باید با دولت همکاری داشته باشند. به طور مثال دستگاه قضایی باید موانع موجود بر سر راه کارهای اقتصادی را که سودجویان ایجاد کرده‌اند، بردارد و مجلس از طریق قانون‌گذاری زمینه فعالیت آنان را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N82958

وبگردی