آفتاب

فیصل مقداد: انتخابات بهترین راه برای دانستن نظر سوری‌هاست

فیصل مقداد: انتخابات بهترین راه برای دانستن نظر سوری‌هاست

معاون وزیر امور خارجه سوریه در نشستی خبری در ژنو اعلام کرد: انتخابات بهترین راه برای دانستن نظر مردم سوریه در خصوص رهبران آینده این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره تلاش‌های صورت گرفته برای دور کردن غیرنظامیان از محل درگیری‌ها در حمص گفت: حقیقت این است که من شخصا بیش از دو سال است در جریان تلاش‌ها برای خارج کردن زنان و کودکان از حمص قرار دارم. ما این کار را وقتی ژنرال دابی، رئیس هیأت اتحادیه عرب در آن‌جا بود امتحان کردیم.

وی ادامه داد: در همه این مدت، ما تلاش خود را کردیم ولی گروه‌های مسلح تلاش‌های ما را ناکام گذاشتند زیرا اجازه ندادند حتی یک نفر از مرکز حمص خارج شود. من به شما اطمینان می‌دهم که از این لحظه، در صورتی که گروه‌های مسلح و تروریست‌های حاضر در حمص اجازه بدهند که زنان و کودکان از حمص خارج شوند، به آنان این امکان را می‌دهیم که بلافاصله هر نوع دسترسی به پناهگاه و دارو داشته باشند.

مقداد گفت: برای ما بسیار جای تأسف است که در یک سال گذشته، هر نوع کمک انسان‌دوستانه ای که به یرموک ارسال شد، امکان رسیدن به این منطقه را نداشت. در حال حاضر اردوگاه یرموک به دست گروه‌های مسلح اشغال شده است. این گروه‌های مسلح در یک سال گذشته اجازه ارسال هیچ گونه کمک انسان‌دوستانه به اردوگاه فلسطینی ها را نداده است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: ما آماده هستیم هر کمک انسان‌دوستانه را بر اساس توافقاتی که نهادهای سازمان ملل در سوریه صورت می‌دهند، بفرستیم.

وی اظهار کرد: این که ما گفته‌ایم آماده‌ایم درباره همه چیز گفت‌وگو کنیم به این معنا نیست که همه آنچه را که آنان می‌خواهند، تایید می‌کنیم یا همه آنچه که ما می خواهیم، آنان تایید می‌کنند. درباره موضوع آینده بشار اسد نیز باید بگویم که او تا زمانی که مردم سوریه تصمیم دیگری بگیرند، رئیس‌جمهور این کشور است و به عنوان یک سوری، حق کاندیداتوری در انتخاب را دارد. این چیزی است که ما می‌گوییم، این که تنها راه پایان دادن به این مسأله رجوع به انتخابات است؛ جایی که مردم سوریه رهبران خود را انتخاب می‌کنند. با این حال برخی‌ها این را نمی‌خواهند زیرا می‌دانند که اگر انتخاباتی برگزار شود، شانسی نخواهند داشت.

انتهای پیام

کد N82927

وبگردی