آفتاب
دیدار هیات متنفذین به سرپرستی کوفی عنان با نوه امام خمینی (ره ) /

سید علی خمینی :سیاست کلان ایران اسلامی بر پایه اندیشه های امام خمینی (ره) استوار است

سید علی خمینی :سیاست کلان ایران اسلامی بر پایه اندیشه های امام خمینی (ره) استوار است

شهرری- ایرنا- نوه امام راحل در دیدار با اعضای هیات متنفذین به سرپرستیˈکوفی عنانˈ دبیر کل سابق ملل متحد گفت: سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران بر پایه اندیشه های امام خمینی (ره) استوار است.

حجت الاسلام سیدˈعلی خمینیˈ عصر یکشنبه در دیدار اعضای هیات متنفذین در حرم مطهر امام راحل، ضمن خیر مقدم به رییس و اعضای این بنیاد افزود: البته باید اقرار کنیم هنوز به طور کامل نتوانسته ایم تمام آرمانهای امام راحل را در جامعه خود جامه عمل بپوشانیم.

وی، اندیشه های امام خمینی (ره) را مبتنی بر دو اصل ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن دانست و گفت: فکر می کنم تلاش همه صلح طلبان جهان نیز می بایست بر روی این دو اصل متمرکز باشد.

نوه امام راحل تلاش در جهت فراهم کردن صلح و سازگاری در جامعه کنونی جهانی را ضروری دانست و افزود: باید کاری کرد که قدرتمندان و زورگویان توان ظلم کردن نداشته و از طرف دیگر راه کاری فراهم شود که مردم به سطحی از آگاهی برسند که ظلم ستیز باشند.

فرزند یادگار امام راحل اظهار کرد: هرگاه ما در این دو مسیر موفق عمل کنیم دنیا به شرایط مطلوب خود خواهد رسید.

سیدعلی خمینی در ادامه، اعضای هیات بنیاد متنفذین به سرپرستی کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما از شخصیت های دارای نفوذ در جهان هستید و به طور حتم می توانید منشا تاثیرات بسیار مناسبی در سطح دنیا باشید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهˈ نلسون ماندلاˈ رییس جمهوری فقید آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با آپارتاید گفت: بدون شک این شخصیت بزرگ نقش به سزایی در روند صلح و امنیت در جهان داشت.

وی در ادامه این دیدار اظهار امیدواری کرد که دنیای پس از این دنیای بهتری باشد و بر روی هیچ میزی گزینه نظامی نباشد.

هیات مستقل موسوم به متنفذین به سرپرستی ˈکوفی عنانˈ دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، عصر یکشنبه با حضور در حرم امام خمینی (ره) به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

ˈمارتی آهتی ساریˈ رییس جمهوری پیشین فنلاند و برنده جایزه صلح نوبل،ˈدزموند توتوˈاسقف اعظم کیپ تاون و برنده جایزه صلح نوبل و همچنین ˈ ارنستو زدیلوˈ رییس جمهوری پیشین مکزیک اعضای این هیات هستنی که صبح امروز به منظور بازدید سه روزه از کشورمان و گفت وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شدند.

هدف از بازدید گروه متنفذین به سرپرستی کوفی عنان از ایران، ترغیب و ترفیع روحیه از نو شکل گرفته و پذیرا برای گفت وگو بین ایران و جامعه بین المللی و همچنین بررسی راه های گسترش همکاری در مورد مسائل منطقه اعلام شده است.

متنفذین گروهی از رهبران مستقل جهان هستند کهˈنلسون ماندلاˈ رییس جمهوری فقید آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با آپارتاید در سال 2007 آنان را گرد هم آورد تا از تجربه جمعی و نفوذ خود برای گسترش صلح، عدالت و حقوق بشر در سراسر جهان بهره گیرند.

1724/703/564 ** 1917
کد N82776

وبگردی