آفتاب

گشایش دوباره خطوط کشتیرانی تجاری و نفتی ایران

گشایش دوباره خطوط کشتیرانی تجاری و نفتی ایران

گروه اقتصادی: با اجرایی‌شدن توافق ژنو، صنعت دریانوردی ایران جان تازه‌ای گرفته است و ۲ مقام رسمی از گشایش مجدد خطوط کشتیرانی تجاری و نفتی کشور که با افزایش تحریم‌ها دچار رکود شده بود خبر دادند.

اقتصاد > انرژی- گروه اقتصادی:
با اجرایی‌شدن توافق ژنو، صنعت دریانوردی ایران جان تازه‌ای گرفته است و ۲ مقام رسمی از گشایش مجدد خطوط کشتیرانی تجاری و نفتی کشور که با افزایش تحریم‌ها دچار رکود شده بود خبر دادند.

سید علی استیری، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آمادگی ۵ خط کشتیرانی خارجی برای بازگشت به بنادر ایران گفت: این 5 خط کانتینری در گذشته و قبل از تحریم‌ها به بندر شهیدرجایی تردد داشتند که هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی و مطالعه برای ازسرگیری سفرهای خود به این بندر هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش نیز با اشاره به خروج نام این شرکت و شرکت ملی نفت ایران از فهرست تحریم خزانه داری آمریکا، افزود: در شرایط فعلی برخی از محدودیت‌های بین‌المللی برای صادرات و حمل دریایی نفت‌خام ایران به 6مشتری سنتی نفتی کشور شامل چین، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن و کره‌جنوبی وجود ندارد. علی‌اکبر صفایی در گفت‌وگو با مهر افزود: از این پس مانعی در ارائه پوشش‌های بیمه‌ای، خدمات بانکی و دیگر خدمات مرتبط با کشتیرانی بین‌المللی به‌ویژه برای حمل دریایی محموله‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایران وجود ندارد.

کد N82767

وبگردی