آفتاب
در کمیسیون اصل نود مطرح شد؛

توضیح وزیر علوم درباره دانشجویان ستاره‌دار/رسیدگی به شکوایه توکلی در مورد رانت‌خواری

توضیح وزیر علوم درباره دانشجویان ستاره‌دار/رسیدگی به شکوایه توکلی در مورد رانت‌خواری

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از توضیح وزیر علوم و معاونان او درباره بحث بازگشت دانشجویان ستاره‌دار که از طرف برخی نمایندگان مجلس نسبت به آن شکایت شده بود، خبر داد.

داوود محمدی در گفت‌وگوبا خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: آقای وزیر و معاونان ایشان معتقد بودند با توجه به مصوبه مورخ 11 /6 /65 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات‌های پذیرش دانشجو در تصمیم‌گیری‌های خود آزاد هستند و نمایندگان مجلس حق دخالت در آرا را ندارند.

وی ادامه داد: منتهای مراتب این بود که چون این مصوبه در قانون تصویب نشده بود، طبق اصل نود، مجلس حق نظارت در این باره را دارد و نظارت به معنای مداخله و دخالت نیست.

وی تاکید کرد: وزیر و معاونان ایشان گفتند نمایندگان حق نظارت ندارند، منتها با توجه به جمع‌بندی که به عمل آمد، به این نتیجه رسیدیم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا این حد محدودیت ایجاد نکرده و نمایندگان حق نظارت دارند. قرار شد نمایندگان وزیر علوم از شورای عالی انقلاب فرهنگی استعلام و از نتیجه آن تبعیت کنند.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس همچنین درمورد شکایت توکلی درباره رانت 650 میلیون یورویی توضیح داد: شکایت ایشان در رابطه با این‌که بعضی از وارد کنندگان از تبعیض و رانت استفاده می‌کنند مطرح شد.

وی ادامه داد: نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون حضور داشتند و توضیح دادند که به استناد آن این مساله رانت نیست، بلکه هرکسی که متقاضی باشد می‌تواند از آن استفاده کند. آقای توکلی نیز با استناد به مدارکی که در اختیار داشت، گفت که این مساله رانت است و در اختیار همه قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام

کد N82636

وبگردی