آفتاب
سخنگوی کمیسیون فرهنگی خبر داد

تصویب تخصیص درصدی از یارانه‌ها به فرهنگ‌سازی

تصویب تخصیص درصدی از یارانه‌ها به فرهنگ‌سازی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب تخصیص درصدی از یارانه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی، رفع مشکلات اقتصادی و اصلاح الگوی بهینه مصرف خبر داد.

سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: در جلسه صبح کمیسیون تصمیم گرفتیم مساله‌ای را پیگیری کنیم تا یک بند از تبصره‌های مربوط به هدفمندی به اختصاص درصدی از یارانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و زمینه‌های فرهنگی مورد نیاز اختصاص پیدا کند.

وی گفت: این امر به عنوان مصوبه کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین از بررسی طرح جرم سیاسی در جلسه بعدازظهر این کمیسیون خبر داد و با اشاره به جشنواره‌های هنری فجر، گفت: تاکید کمیسیون این است که جشنواره‌هایی که به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شوند مرتبط با فجر هستند و ضرورت دارد تناسب این جشنواره‌ها با دهه فجر حفظ شود.

طاهری ادامه داد: دهه فجر یعنی مردم می‌خواهند ارزش‌های اسلامی که در نتیجه انقلاب اسلامی حاکم شده را جشن بگیرند بنابراین باید به چیزی جایزه بدهیم که تناسبی با ارزش‌های انقلاب داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گاهی حرف‌هایی شنیده می‌شود که تناسبی با دهه فجر ندارد. این مساله موجب نگرانی کمیسیون است؛ شان فجر بودن جشنواره‌های فجر باید حفظ شود.

وی به ذکر مثالی درباره موسیقی جشنواره فجر پرداخت و گفت: ارکستر سمفونیکی از آمریکا می‌خواهد در این جشنواره شرکت کند. این در حالی است که ارکستری از آمریکا می‌خواهد با اهدافی می‌آید که تناسبی با فجر ندارد. لازم است که مسئولین اجراکننده جشنواره‌های فجر به این مسائل توجه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N82437

وبگردی