آفتاب

لس آنجلس تایمز: دیپلماسی لبخند روحانی در داووس تجلی کرد

لس آنجلس تایمز: دیپلماسی لبخند روحانی در داووس تجلی کرد

تهران-ایرنا- پایگاه اطلاع رسانی روزنامه لس آنجلس تایمز با اشاره به حضور رییس جمهوری ایران در مجمع جهانی اقتصاد داووس نوشت: دیپلماسی لبخند حسن روحانی در این نشست تجلی کرد.

بر اساس این گزارش، دیپلماسی لبخند حسن روحانی که سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور/مهر 1392)با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد طوفانی پدید آورد،پایان هفته گذشته نیز درمهم ترین مجمع اقتصادی جهان یعنی داووس تجلی کرد.

رییس جمهوری ایران در دهکده تفریحی داووس پیام روشنی خطاب به دو هزار و 500 مهمان این نشست مبنی بر این داد که درهای ایران به روی تجار و برای دادوستدها باز است.

روحانی با مدیران اجرایی شرکت های نفتی اروپایی دیدار و فرصت های سرمایه گذاری در ایران را تشریح کرد.وی همچنین برتمایل تهران برای پیشبرد توافق هسته ای و دست یافتن به توافق جامع با قدرت های جهانی ابراز علاقه کرد.

بازتاب حضور روحانی در داووس در داخل ایران نیز به طور کلی مثبت بود و رسانه ها از هر طیفی گزارش های زیادی در زمینه وجوه مثبت این سفر منتشر کردند.

چهل و چهارمین مجمع جهانی اقتصاد 22 تا 25 ژانویه (2 تا بهمن) با هدف بررسی چالش های پیش رو در این سال با رویکرد آگاهانه و آینده نگر، با حضور رییس جمهوری ایران در داووس سوئیس برگزار شد.

بیش از دوهزار و 500 شخصیت سیاسی، مقام نهادهای بین المللی، مدافع حقوق بشر و بازیگران بین المللی در چهل و چهارمین مجمع جهانی اقتصاد ˈداووسˈ حضور داشتند که از این میان 40 نفر روسای دولت های کشورهای مختلف و یکهزار و 500 تن از تجار مشهور و اعضای یکهزار شرکت در سراسر جهان بودند.

بررسی ساختاری بیکاری، نابرابری درآمد گسترده و یافتن راه هایی برای مدیریت تبعات تغییرات در سیاست های پولی و نظام های مالی با وجود رشد اقتصادی ناچیز از دستورات جلسه داووس 2014 اعلام شده بود.

مترجمام**9157**1856
کد N82330

وبگردی