آفتاب

آژانس امنیت ملی آمریکا در جهت منافع اقتصادی نیز جاسوسی می‌کند

آژانس امنیت ملی آمریکا در جهت منافع اقتصادی نیز جاسوسی می‌کند

ادوارد اسنودن فاش ساخت آژانس امنیت ملی آمریکا در جهت تامین منافع اقتصادی این کشور از اطلاعات جاسوسی‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز، ادوارد اسنودن، کارمند مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با تلویزیون آلمان گفت: اگر به عنوان مثال اطلاعاتی درباره شرکتی نظیر زیمنس وجود داشته باشد که به درد منافع ملی بخورد اما از نظر امنیت ملی مهم نباشد آژانس امنیت ملی آمریکا از آن استفاده خواهد کرد. این مصاحبه توسط یک خبرنگار شبکه NDR آلمان که اسناد محرمانه افشا شده از سوی اسنودن به رسانه‌ها را تحلیل کرده انجام شد.

این شبکه طی روزهای اخیر به صورت بسیار محرمانه نخستین مصاحبه با اسنودن از زمان ترک هنگ کنگ در سال 2013 و رفتن به روسیه را فیلم برداری کرده است. قرار است این مصاحبه 30 دقیقه‌ای امروز (یکشنبه) رسما پخش شود.

بنا به اعلام شبکه NDR آلمان، اسنودن در این مصاحبه اطمینان داده که دیگر هیچ اسناد محرمانه‌ای در اختیار ندارد چرا که همه آن‌ها را به خبرنگاران دست چین شده داده است. این مقاطعه کار امنیتی سابق تاکید کرد: دیگر نه می‌خواهد و نه می‌تواند در افشاگری‌های آتی شرکت داشته باشد.

اسنودن در این مصاحبه علاوه بر تبعات افشاگری‌هایش درباره برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین به مسیر شخصی طی شده خود برای افشای اطلاعات پرداخت.

اسنودن 30 ساله ماه مه گذشته پس از افشای جاسوسی دولت آمریکا از اطلاعات تماس‌های تلفنی میلیون‌ها شهروند آمریکایی و جاسوسی از ارتباطات اینترنتی آن‌ها از کشورش فرار کرد.

روز پنج شنبه اسنودن در جلسه پرسش و پاسخ با وب سایت "اسنودن را آزاد کنید" مساله بازگشت خود به آمریکا را به دلیل عدم برخورداری از محاکمه عادلانه رد کرد.

انتهای پیام

کد N82158

وبگردی