آفتاب
مشاور رییس جمهور سوریه:

مشکل سوریه تنها اعزام یک کاروان کمک به حمص نیست

مشکل سوریه تنها اعزام یک کاروان کمک به حمص نیست

تهران - مشاور رییس جمهور سوریه گفت که در مذاکرات ژنو 2 باید مشکل تمامی سوریه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به اعزام یک کاروان کمک به حمص بسنده نشود.

ˈبثینه شعبانˈ مشاور رئیس جمهور سوریه در امور سیاسی و رسانه ای روز یکشنبه به شبکه المیادین گفت: از سخنان هیات ائتلاف مخالفان درباره کمک رسانی به شهر حمص شگفت زده شدیم زیرا دولت سوریه هم در سال 2013 و هم در سال جاری برنامه کامل و مفصلی برای رساندن کمک های انسانی به همه مناطق آسیب دیده در کشور تهیه کرد که این طرح در سال گذشته به طور کامل اجرا شد و اکنون هم در حال اجراست.

وی توضیح داد:دولت سوریه و استانداران با صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان های امدادی وابسته به سازمان ملل متحد برای تحقق این برنامه همکاری می کنند. پرسش ما این است که آیا به ژنو آمدیم تا اعزام یک کاروان کمک به حمص را بررسی کنیم؟ هدف ما از عزیمت به ژنو، متوقف کردن آتش تروریسمی است که ملت سوریه را می بلعد.

مشاور رییس جمهور سوریه ادامه داد:اگر مردم حمص عزیز و مورد احترام هستند و باید به آنان کمک کرد، بقیه مناطق سوریه مهم نیستند که این جنجال تبلیغاتی و رسانه ای در باره شهر حمص به راه اندخته شده است و تکلیف غیر نظامیانی که گروه های تروریستی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، چیست؟

شعبان افزود: منطق اقتضا می کند که نخستین اولویت و اقدام بازگشت امنیت و آرامش به همه مناطق کشور و باز شدن همه راه ها باشد. سپس کمک های انسانی به همه مناطق نیازمند ارسال شود. اردوگاه یرموک در دمشق یکی از این مناطق نیازمند کمک است. بیش از 6 میلیون شهروند سوری از خانه های خود در سوریه آواره شده اند.

وی تاکید کرد: ما خواستار آن هستیم که مشکل تمامی سوریه در ژنو 2 بررسی شود و یک راه حل کلی برای همه مناطق سوریه پیدا شود. مسایلی که ما خواستار بحث در باره آن هستیم، پدیده تروریسم و گروه های داعش و النصره و جبهه اسلامی و نقش عربستان و ترکیه و همدستان آنها در اعزام تروریست ها به داخل سوریه است.

نشست ژنو 2 با محور بحران سوریه از دوم بهمن ماه در سوییس برپا شده و بسیاری از ناظران سیاسی برای این رویداد دستاوردی قایل نیستند.

مترجمام **1491**1010
کد N82020

وبگردی